دستگاه های فرهنگی آذربایجان غربی جزیره ای عمل می کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۳ دستگاه در امر فرهنگ دخیل هستند ولی همه آنها جزیره ای عمل می کنند که باید در این باره همدلی و وحدت حاکم باشد.
علی مصطفوی با بیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: یکی دیگر از بحث‌های مهم حال حاضر کشور، کاهش جمعیت و افزایش طلاق است که باید راه‌های آسان برای ازدواج و فرزند آوری پیدا کنیم، افزود: حتماً باید در این رابطه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اقدامات اجرایی در دستور کار باشد.یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه حاشیه نشینی است به طوری که ۷۰۰ هزار نفر در استان حاشیه نشین داریم و در شهر ارومیه نیز ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد که این امر مشکلات زیادی را نیز ایجاد کرده است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سپاه به دنبال تشکیل قرارگاه فرهنگی در شمال غرب کشور بوده است، گفت: قرارگاه فرهنگی باید در این استان نیز تشکیل شود، ائمه جماعات باید رئیس این قرارگاه باشند که در این خصوص، هنوز به نقطه واحدی نرسیده ایم. در همه خیابان‌های شهر ارومیه، تبلیغ آموزش در کشور ترکیه نصب شده که باید با این امر برخورد شود.این استان با ۳۷ هزار کیلومتر سرزمین، مشهد ۳۶ هزار شهید والامقام است که با وجود این تعداد شهید، شایسته نیست این نوع فضاسازی‌ها در آن وجود داشته باشد. مردم از ما مسؤولان در همه حوزه‌ها انتظار دارند که باید همه دستگاه‌های مرتبط کمک کنند تا کمی از مشکلات جامعه کاسته شود.

About Author