راه‌اندازی سامانه‌ی سیار خون‌گیری در ایلام

مدیرکل انتقال خون استان ایلام « مهدی اکبری دهبالایی» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد،اظهار کرد: بر اساس و پیشینه اهدای خون به صورت داوطلبانه در کشور ما، به دوران هشت سال دفاع مقدس بر می گردد که مردم برای کمک به رزمندگان، مجروحان و جانبازان دوران دفاع مقدس و درمان آن‌ها در امر اهدای خون مشارکت و استقبال گسترده ای داشتند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اهدای خون در کشور نیز در بین اهالی مساجد و افراد متدین نیز با استقبال بسیار خوبی برخوردار است، افزود: کار فرهنگ‌سازی در راستای اهدای خون در بین اهالی مساجد می تواند نقش مهمی در راستای تامین بانک خون استان و کمک به نیازمندان و بیماران داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان ایلام با تاکید بر اینکه بیش از پنجاه درصد جمعیت جامعه استان و کشور را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: وقتی یک مادر روح ایثارگرانه داشته باشد و در امر حسنه اهدای خون مشارکت کند، فرزندان نیز از او الگوکیری کرده و این حس احساس مسولیت در بستر خانواده مهیا می‌شود.
اکبری دهبالایی گفت: با توجه به تعدد مساجدی که در شهر و استان ایلام داریم و خوشبختانه همه پای کار هستند، یکی از نقاط قوت در استان در راستای اهدای خون، مساجد و بچه های مساجد هستند که انتظار می رود در این شرایط کرونایی که نیاز مبرم به فرآورده های خون وجود دارد از ظرفیت این قشر عزیز در مساجد استفاده شود.
مدیرکل انتقال خون استان ایلام با بیان اینکه بیماران سرطانی و هموفیلی و مادران در حال زایمان و سایر بیماران به ویژه بیماران حوادث و دارای عمل جراحی از اقشاری هستند که نیازمند فرآورده های خونی هستند، گفت: برنامه ریزی لازم برای حضور کارشناسان انتقال خون در سطح مساجد استان در طول هفته با همکاری دو نهاد انجام شود که یک حرکت پررنگ در این زمینه در استان انجام گیرد.
مدیرکل انتقال خون استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز انتقال خون در مرکز استان وجود دارد که البته رایزنی های لازم برای راه اندازی یک سامانه سیار خونگیری در استان صورت گرفته است که همانند یک پایگاه استاندارد خونگیری و اهدای خون عملیاتی خواهد شد و هر ماه این سامانه در یکی از شهرستان های استان مستقر می شود.

About Author