بودجه ۴۰۰ میلیاردی شهرداری خرم‌آباد

رضا بیرانوند اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مدیریت شهری و شورا، بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد است.
به گزارش ساقی آذربایجان رضا بیرانوند ادامه داد: چندین محله حاشیه‌نشین در شهر خرم‌آباد داریم که تا الان خدماتی برای آنها اجرا شده ولی آنچه که نیاز بوده انجام نگرفته است.
بیرانوند تصریح کرد: منطقه ماسور که به شهر الحاق شد یک بافت فرسوده است که از لحاظ سرانه ورزشی، فضای سبز و در بحث سرانه فضای فرهنگی مشکل دارند و مشکلات زیاد دیگری وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به برخی مناطق حاشیه‌نشین دیگر نیز اشاره و اذعان کرد: هر چه از مشکلات این مناطق بگوییم کم است و به همکاری دستگاه‌های اجرایی و کمک نمایندگان برای رفع آنها نیاز داریم، چون بودجه شهرداری کافی نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه شهر خرم‌آباد خیلی گسترده شده است، گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان است که اگر تحقق پیدا کند و نصف آن که بعضاً اتفاق نمی‌افتد را برای بخش عمرانی در نظر بگیریم، با این پول هم نمی‌توان کارهایی در شأن شهروندان انجام داد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیرانوند بیان کرد: در بحث آسفالت محله‌های حاشیه ‌نشین، شهرداری خرم‌آباد کارخانه آسفالت دارد اما متأسفانه نبود قیر و گرانی آن مشکل‌ساز شده و از نمایندگان خرم‌آباد در مجلس انتظار می‌رود کمک کنند تا قیر یارانه‌ای در اختیار شهرداری قرار بگیرد. رئیس شورای شهر خرم‌آباد تأکید کرد: ما می‌خواهیم که خدمات ارائه بدهیم و برای اعضای شورای شهر جنوب، شمال، شرق و غرب شهر فرقی ندارد.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر خرم‌آباد محله‌های نزدیک به شهر هستند که هنوز اضافه نشده‌اند و در چند سال آینده مثل ماسور به شهر اضافه می‌شوند. مثل پاپی‌خالدار، ده‌محسن، پشته جزایری و غیره که ۷۰ تا ۸۰ درصد این مناطق ساخته شده ولی متأسفانه سرانه فضای سبز و ورزشی جدول‌کشی، پیاده‌روی استاندارد ندارند.
بیرانوند با اشاره به نمای برخی ساختمان‌ها در محلات حاشیه‌نشین، تأکید کرد: ما نباید نمای شهر خرم‌آباد را فقیر نشان دهیم و می‌توان با تسهیلات مناسب و حتی بلاعوض در بحث نما و بافت ورود کرد.

About Author