صلح و سازش در مازندران بسیار پایین است

ناصر احمدی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان نوشهر با اشاره به نقش مهم دستگاه قضا در ایجاد آرامش و اعتماد دربین مردم، اظهار کرد: صلح و سازش در بین طرفین دعوی از سوی دستگاه قضا، بیشترین شیرینی را به همراه دارد و از بسیاری از پرونده ها جلوگیری می کند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با ابراز تاسف از اینکه صلح و سازش در استان مازندران بسیار پایین است، افزود: نیاز است از همه ظرفیت ها از جمله مساجد، پایگاه های مقاومت، شورای حل اختلاف و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بهره برد.
ناصر احمدی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان نوشهر با اشاره به موقعیت ویژه نوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی گفت: این شهر از جمله شهرهای توریستی است که هرساله مسافران زیادی در آن آمد و شد می کنند، بنابراین باید به پرونده مسافران بسیار سریع و دقیق و بدون رفت وبرگشت به کلانتری رسیدگی شود. وی بر جلوگیری از اطاله دادرسی تاکید کرد و گفت: سرعت در دادرسی موجب سرعت در رسیدگی به مردم و رضایتمندی خواهد شد. احمدی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم تنها کار دستگاه قضا نیست بلکه همه دستگاه ها باید کمک کنند، افزود: به علت مراجعات زیادی که به دستگاه قضا و همکاران ما می شود، موجب به خطر افتادن جان همکاران در زمان کرونا شده است و حتی جان چند نفر از همکاران و خانواده آنها را در استان گرفت. وی در ادامه تخریب ساخت و سازها در زمین های غیرمجاز کاربری اراضی را ناشی از ضعف در قانون از سوی مجلس عنوان کرد و یادآور شد: باید از سوی مجلس مصوبه ای مبنی بر بالا رفتن بهره وری کشاورزی وجود داشته باشد تا کشاورزان به فکر فروش زمین نیفتند.
این مسئول تصریح کرد: در تخریب ها ابتدا باید به سراغ کسانی که با رانت و فساد اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده اند رفت سپس برای تخریب ساخت و ساز غیرمجاز افراد با تمکن مالی پایین اقدام شود.

About Author