راه‌اندازی سایت تحول در صداوسیما

ظاهراً تغییرات و تحولات سازمان اما قرار است از دایره نخبگانی و تخصصی آن خارج شود و به یک نظرسنجی عمومی برسد که باید دید این ایده چقدر می‌تواند به بهبود وضعیت صداوسیما که سال هاست با مشکلات عدیده ساختاری و بروکراتیک رو به روست بینجامد.
به تازگی سایتی از طرف صداوسیما راه اندازی شده است که در آدرس اینترنتی آن به کلمه «تحول» اشاره شده است و خود طرح هم به نام «ایده‌هایی برای تحول در رسانه ملی» ارائه شده است.
در این طرح که برای آن یک پایگاه اینترنتی در نظر گرفته شده است مخاطبان و مردم عادی می‌توانند با مراجعه به پایگاه در دو حوزه «ایده‌های حوزه پیام» و «ایده‌های حوزه پشتیبانی پیام» طرح‌هایشان را ارائه دهند. بخش‌های مختلفی هم در سایت تدارک دیده شده که مخاطبان می‌توانند در حوزه پیام در همه بخش‌های «تولیدات تلویزیونی»، «تولیدات نمایشی»، «خبر و تولیدات سیاسی»، «تولیدات رادیویی»، «شبکه‌های استانی»، «مخاطبان»، «شبکه‌های برون مرزی و بین‌الملل»، «محتوای پیام‌های بازرگانی»، «فضای مجازی و تنظیم گری» و «موسیقی» نظر دهند.
در اطلاع رسانی درباره این سایت نیز آورده شده است که مخاطبان می‌توانند به «تشریح وضعیت موجود» و «تشریح وضعیت مطلوب» از نگاه خود پرداخته و «ایده‌های تحولی» خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب ارائه دهند.
باید دید این اتفاق و پرداخت به نظر مردم در طرح تحول صداوسیما چقدر می‌تواند امکانپذیر باشد و چنین ایده‌هایی چقدر از طریق پیگیری فضاهای عمومی و غیرتخصصی قابلیت اجرایی کردن دارد.

About Author