زبان ترکی فاخرترین ژانر ادبی جهان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست تخصصی مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور اساتید قرآنی استان اردبیل برگزار شد، گفت: استعدادهای قرآنی باید برای طی مدارج بالا و کشف این استعدادها از سوی مراکز قرآنی و کانون‌های مساجد هدایت و حمایت شوند.
او افزود: ادبیات ترکی قالب سترگ مرثیه و نوحه خوانی را دارد و طبق تحقیقات انجام شده زبان ترکی فاخرترین ژانر ادبی جهان در این حوزه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این ادبیات نشان دهنده عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و تبعیت از حدیث ثقلین و به موازات آن عمل به قرآن کریم است که از حریم آنها حفاظت کند.
بحرالعلومی با اشاره به اینکه برگزاری مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اردبیل را به فال نیک می‌گیریم، ادامه داد: از همه فعالان کانون‌های مساجد دعوت می‌کنیم تا در این دوره از مسابقات حضور فعالی داشته باشند.
او گفت: امروز ما در معرض بسیاری از محدودیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای و تحریم‌ها قرار داریم اما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هیچ محدودیتی وجود ندارد و باید در معرفی ظرفیت‌های فعالان فرهنگی همت بیشتری داشته باشیم چرا که اگر غافل باشیم دشمنان تلاش می‌کنند تا این قشر را به سمت خود بکشند.
بحرالعلومی افزود: کشف استعدادهای باید مهمترین برنامه مراکز فرهنگی به ویژه فعالان کانون‌های مساجد باشد تا شاهد نقش آفرینی مفاخر فرهنگی و هنری در برنامه‌های فرهنگی جامعه باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: معنویت و شور رقابت‌های قرآنی به اجرای برنامه‌های حضوری است که با کاهش شیوع بیماری کرونا امیدواریم زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود تا مسابقات با عدالت بهتر و بیشتری بتواند استعدادهای قرآنی را شناسایی و معرفی کند.

About Author