راه‌اندازی نخستین پایگاه اورژانس بانوان یزد تا سه ماه آینده

رییس سازمان اورژانس استان یزد از راه اندازی نخستین اورژانس بانوان در شهر یزد خبر داد و گفت: این پایگاه تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش ساقی آذربایجان دکتر احمددهقان در جمع خبرنگاران افزود: برای این پایگاه ماموریت های خاص در حوزه زنان تعریف شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای پایگاه یاد شده در حال دوره های آموزشی هستند ادامه داد: ۷۰ درصد اپراتورهای مرکز ۱۱۵ را بانوان تشکیل می دهند که همه آنها پرستاران متخصص آموزش دیده اورژانس هستند که در کنار آنها یک پزشک متخصص هم حضور دارد. این مسوول در ادامه گفت:حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی همچنان در صدر ماموریتهای اورژانس استان است.
دهقان با اشاره به راه اندازی سامانه ناشنوایان اورژانس در استان گفت: ناشنوایان در صورت داشتن نیاز به اورژانس از طریق سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۵ خدمات مورد نیاز خود را پیامک کنند. وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه ایجاد ۹۶ پایگاه جدید اورژانس در استان مصوب شده و تاکنون با کمک خیرین ۸۰ مورد از آنها تعیین تکلیف شده است، حاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه به همت خیران استان در حال ساخت است.
دکتر دهقان ادامه داد: اکنون متوسط زمان حضور اورژانس در محل حادثه در شهر ۱۲ دقیقه و در جاده ها ۱۵ دقیقه در سطح کشور است که این عدد در یزد برای داخل شهر ۱۰ دقیقه و برای جاده ها ۱۲ دقیقه می باشد.
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان یزد هم گفت: اکنون ۵۶ پایگاه اورژانس شامل ۳۰ پایگاه جاده‌ای، ۲۵ پایاه شهری و یک پایگاه امداد هوایی در استان فعال است.
سید محمدجواد میرجلیلی افزود: طی چند ماه آینده تعداد پنج پایگاه جدید نیز به پایگاه‌های اورژانس استان افزوده می شود.
وی تعداد آمبولانس های استان را ۷۵ دستگاه بیان کرد و اظهار داشت: امسال ۳۵ هزار و ۲۵۱ مورد ماموریت توسط اورژانس استان انجام گرفت که ۲۴ هزار و ۳۵۰ مورد آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی ، هفت هزار و ۷۰۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و سه هزار و ۱۹۹ مورد هم مربوط به سایر حوادث چون سقوط در چاه، غرق شدگی و سایر موارد است.
میرجلیلی تعداد تماسهای گرفته شده با اورژانس در سال‌جاری را ۱۰۵ هزارو ۱۷۹ مورد بیان کرد و گفت: ۲۴ هزار و ۵۴۴ مورد از این تماس ها منجر به اعزام آمبولانس شد، چهار هزار و ۹۱۵ مورد هم مزاحم بودند و مابقی تماسها مشاوره‌ای است.

About Author