راه آهن اردبیل سال آینده ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار می‌گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با رشد ۲.۵ برابری بودجه تخصیصی به راه‌ آهن اردبیل – میانه در سال آینده برای این پروژه زیربنایی استان اردبیل ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان ،داود شایقی ۲۴ آذر در نشست با جمعی از نمایندگان استان اردبیل گفت: به دنبال ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی شایعاتی مبنی بر جایگاه بیست و پنجم استان در بودجه سال آینده مطرح شده که صحت ندارد و آمار و ارقام ارائه شده نیز صحیح نیست.
وی تصریح کرد: در سال جاری بودجه عمرانی استان اردبیل یک‌هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان تعیین شده بود که تلاش می‌کنیم این منابع را تا تیرماه سال آینده جذب و برای تکمیل پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای بودجه سال ۱۴۰۱ در چند ماه گذشته با پیگیری استاندار اردبیل، نمایندگان و ارائه اطلاعات از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تلاش شد تا بیشترین منابع را در ردیف‌های مختلف لحاظ کنیم که در مجموع بودجه عمرانی استان اردبیل در لایحه سال آینده ۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
شایقی افزود: در حالی که کل بودجه عمرانی کشور در سال آینده ۳۷.۶ دهم درصد رشد دارد بودجه عمرانی استان اردبیل با رشد بیش از ۷۷ درصدی روبه‌روست.
وی نمونه این رشد جهشی را مربوط به پروژه راه‌ آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و ادامه داد: امسال در ردیف بودجه برای راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که این رقم در بودجه سال آینده ۵۰۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یک رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.
شایقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه راه‌ها نیز برای تکمیل بزرگراه‌های استان که در چند سال اخیر طرح‌های توسعه‌ای و مطالعاتی آن به انجام رسیده و از ردیف ملی برخوردار است رشد ۵۰ درصدی اعتبارات پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: آمار و ارقام ارائه شده از بودجه سایر استان‌ها نظیر تهران، اصفهان و خوزستان در لایحه ۱۴۰۱ غلط و اشتباه است که در شبکه‌های مجازی این آمار به غلط دست به دست می‌شود در حالی که آمار واقعی در جداول ارائه شده به مجلس کاملا مشهود و مشخص است.
شایقی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری نمایندگان مجلس و در بررسی قوه مقننه این ردیف‌های اعتباری به نفع استان افزایش یابد تا ما بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی را به سرانجام برسانیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل جایگاه بودجه‌ای استان را در سال ۱۴۰۰، بیست و دوم کشور توصیف کرد و ادامه داد: در بودجه سال آینده با افزایش جهشی اعتبارات استان اردبیل، جایگاه این استان در بین ۱۹ استان برتر قرار گرفته است.
وی گفت: با ۲ تا ۳ برابر شدن اعتبارات عمرانی در پروژه‌های زیربنایی مهم تلاش خواهیم کرد تا از فرصت پیش آمده برای ارتقا جایگاه استان نیز در سال‌های آینده استفاده کنیم.

About Author