راه اندازی سامانه اطلس در اردبیل مسیر سرمایه‌گذاری را هموار می‌کند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری موجب تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری در استان خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، یعثوب نژادمحمد در جلسه توجیهی سامانه اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل با اشاره به اهداف این سامانه در بحث شناسایی و انتخاب مناسب‌ترین محل برای استقرار طرح‌ها، ارتقای سطح نظارت و کنترل بر ساز و کارهای اقتصادی و حذف حداکثری استعلامات و مجوزها اظهار کرد: سامانه اطلس سرمایه گذاری استان موجب تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری در استان و کاهش بوروکراسی اداری خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: نمایش موقعیت مکانی و پراکندگی فرصت‌های سرمایه گذاری، امکان بارگذاری لکه‌های دارای پتانسیل و بررسی گزینه‌های سرمایه گذاری نسبت به آنها، امکان مشاهده جزئیات کامل طرح و مقایسه با زیرساخت‌ها، و تفکیک فرصت‌های سرمایه گذاری بر اساس دستگاه‌های مختلف روی نقشه از قابلیت‌های این سامانه است.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: سامانه اطلس سرمایه گذاری استان در شهریور ماه سال جاری افتتاح شد و چنانچه داده‌های مربوط به چند دستگاه اجرایی نیز در سامانه بارگذاری گردد، اطلس سرمایه گذاری استان تکمیل و در راستای صدور مجوزهای سرمایه گذاری تحول عظیم صورت خواهد گرفت.
ایجاد سامانه اطلس در اردبیل روند سرمایه‌گذاری را هموار می‌کند
علیرضا علوی افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان، حرایم مربوط به راه‌ها و شهرها، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع، قنات‌ها، آب‌های شرب و کشاورزی، چاه‌ها، آبادی‌های زیر ۲۰ و بالای ۲۰ خانوار و نیز تقسیمات کشوری به صورت استان، شهرستان، شهر، بخش و روستا در لایه‌های مختلف این سامانه بارگذاری شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اپلیکیشن همراه سرمایه گذار که روی گوشی‌های هوشمند قابل اجرا خواهد بود، از دیگر اقدامات این اداره کل (برای اولین بار در کشور) در راستای حمایت از سرمایه گذاران است که در ماه‌های آینده تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه ضمن نمایش صفحات مختلف سامانه اطلس سرمایه‌گذاری، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز، سوالات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند.
ایجاد سامانه اطلس در اردبیل روند سرمایه‌گذاری را هموار می‌کند.

About Author