راه اندازی شهرک صنفی در اردبیل ضرورت دارد

استاندار اردبیل، ضرورت احداث شهرک صنفی در اردبیل احساس می شود و اینکه شغل های مزاحم در مناطق مختلف موجب ترافیک شهر شده، اهالی بازار نیز در تسریع راه اندازی این شهرک تاکید دارند.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی با حضور در اتاق اصناف اردبیل و نشست با روسای اتحادیه های صنفی اظهار کرد:رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و اقتصاد بازار از رویکردهای مهم دولت و مسئولان استانی است و باید با همدلی و خرد جمعی برای ارتقای شاخص های اقتصادی تلاش کنیم.
وی افزود:در ۵ماه گذشته وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم ارزیابی شده و تمام برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بر اساس این ارزیابی، صورت می گیرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد:یکی از مشکلات بخش اصناف نحوه بررسی اقلام قاچاق از سوی پلیس است که نشستی به فرمانده انتظامی در این مورد انجام شده که امیدواریم با نگرش مثبت به سمت و سوی توسعه اقتصادی و رونق بازار حرکت کرده و در کنار آن مشکلات سامانه جامع تجارت و بهبود فضای کسب و کار را حل کنیم.
وی اضافه کرد: در سه بخش کشاورزی، ‌گردشگری و صنعت با تأمین زیرساخت‌ها و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای به راحتی می‌توان منابع درآمدی استان را سالانه به ۲ برابر ارتقا داد تا استاندارد زندگی برای اهالی این استان نیز فراهم آید.
این مسوول تقویت حوزه گردشگری خارجی و توجه به زنجیره تولید در بخش صنعت را در کنار افزایش تولید محصولات باغی، زراعی و دامی یادآور شد و بیان کرد: همه این فعالیت‌ها باید در بستر یک تغییر و تحول نگرش انجام شود چرا که ما در استان به شدت نیازمند تغییر ایده و دیدگاه مسئولان و متولیان اجرایی هستیم.
نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: در ۴ماهه اخیر بیش از ۹۰۰میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای حوزه های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سلامت استان تزریق شده است.
او مهمترین عنصر توسعه استان را توجه به راه های ارتباطی و تقویت پروژه‌های زیربنایی و عمرانی دانست و افزود: استان اردبیل ۱۲ درصد از سرانه متوسط کشور در طول بزرگراه‌ها عقب است و از همین رو احداث بزرگراه شمال به جنوب در اولویت اصلی قرار گرفته تا بخشی از عقب ماندگی های تاریخی استان جبران شود.
عاملی با بیان اینکه برای تکمیل راه آهن اردبیل میانه مصمم هستیم گفت: تکمیل راه آهن اردبیل_ میانه و توجیه دار کردن راه آهن اردبیل به پارس آباد مورد توجه قرار گرفته و سرعت اجرای تونل‌ها و پل‌ها در ۶۰ کیلومتر گلوگاه اساس این مسیر ریلی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در بحث فرودگاه اردبیل نیز سعی شد تا با ارتقا و نصب سیستم روشنایی و راه‌اندازی باند اصلی لغو پروازها در اردبیل به حداقل رسیده و با ایجاد آشیانه یک هواپیمای اختصاصی که بتواند در این فرودگاه مستقر شود در دستور کار قرار دارد.
استاندار اردبیل همچنین اجرای احداث ۴پست تولید برق و اجرای خط دوم انتقال گاز از میانه به اردبیل را دیگر پیگیری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما جذب سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی و افزایش سرانه درآمد مردم استان است که این موضوع با اجرای طرح های پیش بینی شده قابلیت ۲برابر شدن دارد.
در این نشست چند نفر از روسای اتحادیه های صنفی، رییس اتاق اصناف، نایب رییس این اتاق و معاون سازمان صمت مشکلات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

About Author