فضای مناسبی برای استقرار پارک علم و فناوری زنجان مهیا می‌شود

استاندار زنجان گفت: تلاش می‌شود که مکانی موقت برای بخشی از ساختار اداری و نوآوری پارک علم و فناوری این استان فراهم شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، افشارچی در جریان بازدید از پارک علم و فناوری زنجان بااشاره به اینکه هیچ تبعیضی بین فضا‌های فرهنگی و غیر آن قائل نیستیم، گفت: برای حل مشکل مکان پارک علم و فناوری استان زنجان همراهی دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است.
او می گوید: یکی از علل عقب ماندگی استان زنجان عدم تلاش کافی است که تحقق این مهم می‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.
استاندار زنجان گفت: فضای بدون استفاده زیادی در استان زنجان وجود دارد که طبق تصمیم گیری‌ها تلاش می‌کنیم با فروش آن‌ها کمکی به صندوق توسعه استان شود؛ البته این در صورتی است که دستگاه‌های متولی امر در مشکل به وجود آمده پارک علم و فناوری همکاری نداشته باشند.
او می گوید: بر این اساس صندوق توسعه استان به منابع نیاز دارد که در این خصوص مولدسازی‌ها انجام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان هم با اشاره به اینکه چند پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که به دلیل عدم تأمین اعتبار، راکد مانده است، گفت: برای این پروژه‌ها هزینه‌های نگهداری به سازمان تحمیل می‌شود و حتی گاها مشاهده می شود که این محل‌ها به مراکز ناامنی تبدیل شده‌اند.
بیات منش بابیان اینکه هنرستان دخترانه و هنرستان هنر‌های تجسمی از جمله پروژه‌هایی هستند که در منطقه پونک واقع شده اند و برای تکمیل این ۲ پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: پارسال به رئیس سابق پارک و فناوری استان پیشنهاد دادیم که یکی از این مکان‌های نیمه تمام با تأمین اعتبار سازمان مدیریت برنامه ریزی در اختیار آن‌ها قرار گیرد؛ اما تاکنون این امر محقق نشده و این پروژه ها همچنان به صورت نیمه تمام برقرارند.
او با اشاره به اینکه بهترین تصمیم برای رفع مشکل مکان پارک و فناوری استان بدون نگاه تعصبی و بخشی نگری، استفاده از فضا‌های بلا استفاده است،گفت: در تأمین اعتبار فضا‌های فرهنگی برای تکمیل و یا نگهداری آن ناتوان هستیم که مجبوریم این مهم را به بخش خصوص واگذار کنیم.
بیات منش با تأکید بر اینکه در صورت همکاری‌های بین بخشی این پروژه‌های نیمه تمام استان در مدت ۲ سال به پایان می رسد، گفت: علاوه بر آن پروژه کتابخانه مرکزی زنجان نیز با پیشرفت ۱۵ درصدی با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع نیمه تمام باقی مانده است.

About Author