رونمایی از تیم‌های قدرتمند آسیا توسط کنفدراسیون والیبال آسیا

کنفدراسیون والیبال آسیا معتقد است که تیم‌های ایران، ژاپن، کره و چین قدرت های آسیایی بوده که در رقابت‌های قهرمانی آسیا توان و قدرت خود را پررنگ تر از تیم های دیگر نشان خواهند داد.
بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، در صدر گروه B قرار دارد و با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه شده است.
کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی به شرح این رقابت‌ها پرداخت و نوشت: به دلیل رتبه بندی حال حاضر در جهان، به نظر می رسد که تنها ژاپن و ایران در منطقه امن باقی خواهند ماند و فرصت هایی به هر دو داده می‌شود تا شانس صعود به رقابت های جهانی را کسب کنند. تیم های دیگر به سختی می توانند به رتبه بندی برای صعود به مسابقات قهرمانی جهان تکیه کنند و بنابراین، دیدار آسیایی در ژاپن در حال تبدیل شدن به یکی از رقابتی ترین بازی هایی است که همه تیم های شرکت کننده باید نهایت تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت انجام دهند. دو تیم برتر این رقابت‌ها در مسابقات جهانی روسیه حضور پیدا خواهند کرد.
کنفدراسیون والیبال آسیا ادامه داد: بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی مردان بزرگسال آسیا در ژاپن و در چیبا پورت آرنا با گنجایش ۷۵۱۲ نفر و در فوناباشی آرنا با گنچایش ۴۶۳۶ نفر برگزار می شود. در ۲۰ دوره گذشته قهرمانی آسیا تنها پنج تیم مختلف عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند. ژاپن ۹ قهرمانی، کره ۴ قهرمانی، چین و ایران ۳ قهرمانی و استرالیا یک قهرمانی به دست آورده است. در دوره قبلی و در سال ۲۰۱۹ این مسابقات در تهران برگزار شد زمانی که تیم میزبان (ایران) پس از پیروزی قاطع ۳ بر ۰ مقابل استرالیا در آخرین دیدار، قهرمان مسابقات شد. ژاپن پس از پیروزی ۳ بر یک مقابل کره در دیدار پلی آف، مقام سوم و مدال برنز را از آن خود کرد.
طبق اعلام کنفدراسیون آسیا همه چیز برای بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در چیبا و فوناباشی ژاپن آماده شده است.
کنفدراسیون والیبال آسیا نوشت: انتظار می رود ایران، ژاپن، کره و چین قدرت های آسیایی خود را در مسابقات قهرمانی آسیا پررنگ تر نشان دهند اما تیم های قدرتمندی مانند قطر، هند، چین تایپه، استرالیا و قزاقستان آماده چالش های قوی علیه آنها هستند. ژاپن و ایران تنها دو تیم آسیایی بودند که امسال در توکیو ۲۰۲۰ با یکدیگر رقابت کردند. ژاپن در سال جاری با برتری ۳ بر صفر در لیگ ملت های والیبال و ۳ بر ۲ در بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، قهرمان آسیا یعنی ایران را شکست داد.

About Author