زنجان جزو ۱۰ استان کشور در رشد جمعیت سالمندی

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان جزو ۱۰ استان کشور در رشد جمعیت سالمندی است و نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
سلمان حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش نرخ رشد جامعه سالمندی و افزایش سن امید به زندگی، خانواده‌ها باید دقت بیشتری در رابطه با مسائل سالمندان و سلامتی و رفاه آن‌ها داشته ‌باشند.
وی اضافه کرد: بر این اساس حدود چهار هزار خانوار از سالمندان استان، تحت پوشش بهزیستی هستند که به دلیل معلولیت‌های مختلف “جسمی، ذهنی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان” تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات مستمر و غیرمستمر از جمله هزینه های درمانی، وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محیط زندگی و غیره بهره مند هستند.
این مسوول، با اشاره به فعالیت ۲ مرکز شبانه‌روزی مراقبتی و توانبخشی سالمندان در استان ادامه داد: سه مرکز روزانه آموزش توانبخشی بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند که برای سالمندان تحت پوشش بهزیستی کلاس‌های آموزشی در موضوعات مختلف دینی، ورزشی و غیره برگزار و خدمات بهداشتی و خود مراقبتی ارائه می دهند.
وی در خصوص کسب رتبه سوم کشوری شاخص های نظارتی در حوزه ارائه خدمات به سالمندان این استان نیز خاطرنشان کرد: به همین منظور لوح تقدیری از سوی دکتر رحیم الدین علامه رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور به جهت برتری این استان در تحقق شاخص های نظارتی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

About Author