زنجان پیشرو در استفاده از سامانه‌های مجازی توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: زنجان به عنوان استان پیشرو در ایجاد و به کارگیری سامانه‌های مجازی برای توزیع اقلام اساسی بوده و با هدف حفظ کرامت انسانی مردم و جلوگیری از ایجاد صف، ایجاد و توسعه این سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ساقی آذربایجان عبدالله جعفری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر چهار فروشگاه مجازی در استان در حال فعالیت بوده و ۲ فروشگاه نیز در حال طی کردن مراحل نهایی برای ورود به عرصه خدمت رسانی هستند.
وی یادآورشد: از این فروشگاه‌ها ۲ سامانه فعال و بومی استان که دارای امکانات انباری و حمل ونقل مناسبی بوده اند، به عنوان سامانه های منتخب، در حال عرضه اقلام اساسی تنظیم بازاری با حمل و تحویل رایگان درب منازل مردم استان هستند.
جعفری اظهار داشت: در استان با علاقه مندی و مشارکت مدیران ۲ سامانه بومی بخش خصوصی که با مراجعه به فضای مجازی قابل دسترسی بوده و خود این فروشگاه ها نیز در سطح شهر زنجان تبلیغات گسترده ای برای معرفی خود انجام داده اند، در حال حاضر برنج، شکر، مرغ گرم و تخم مرغ و گوشت قرمز را با نرخ مصوب تنظیم بازاری، در سبد عرضه دارند.
وی افزود: یکی از فروشگاه‌ها در زمینه عرضه عموم اقلام فروشگاهی و تنظیم بازاری اعم از خشکبار و اقلام پروتئینی فعالیت داشته و دومی در حال حاضر در حوزه توزیع خشکبار و میوه و تره بار فعال بوده که حتی سیب زمینی تنظیم بازار را نیز عرضه داشته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم استانی ها با توجه به شرایط کرونایی فعلی نیازی به مراجعه حضوری برای تامین اقلام تنظیم بازار ندارند و می‌توانند با ثبت سفارش در یکی از این ۲ سامانه، متناسب با نیاز خانوار،کالای خود را بدون پرداخت هزینه حمل در درب منزل دریافت کنند.
جعفری گفت: حوزه فعالیت سامانه های فروشگاهی فعلا در شهر زنجان بوده و سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری برای راه اندازی و فعالیت سایر سامانه های فروشگاهی در تمام شهرستانها حمایت می‌کند و توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری را با الویت از طریق این سامانه انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: بازار مجازی در عرصه بازرگانی و تجارت، آینده روشنی داشته و قطعا فضای مناسبی برای فعالیت علاقه مندان در این زمینه وجود دارد.

About Author