نرخ بیکاری در البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز نرخ بیکاری این استان را ۸/۳ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است.
به گزارش ساقی آذربایجان، جهانگیر شاه مرادی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان البرز اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان ۸/۳ درصد اعلام شده است.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است بر این اساس طی ماه گذشته ۲ هزار نفر جذب بازار کار شدند که حکایت از بهبود وضعیت اشتغال در این استان دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز تصریح کرد: کارگروه اشتغال در سطح استان با برگزاری مرتب جلسات نسبت به رصد وضعیت اشتغال، بررسی شاخص مشارکت‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، ساماندهی افراد در جست‌وجو کار اقدام می‌کند.
وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر روند اشتغال در سطح استان مطلوب بوده و بیانگر پیاده سازی درست برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته است.
شاه مرادی به موضوع مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت در حوزه رونق اقتصاد خانواده، حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست بسیار مهم و حائز اهمیت است که در سطح استان با تشکیل کمیته فنی اشتغال و مشخص شدن اعضای آن عملیاتی شده است.
وی تاکید کرد: بواسطه سیاست گذاری‌های مناسب در حوزه تولید و اشتغال در سطح استان، فضای جامعه به فضایی تبدیل شده است که بتواند زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال برای مردم فراهم کرده و موجب تسهیل در ایجاد اشتغال شود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در این کارگروه؛ حوزه تولید و کشاورزی دانش بنیان، سرمایه گذاری‌های کلان و متکی بر دانش روز و برنامه‌ریزی برای ورود به انتظام بخشی به صادرات کالاهای مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته و بسترهای لازم برای عملیاتی شدن آن فراهم می‌شود که تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.
وی متذکر شد: در این راستا یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانداران شهرستان‌های استان کمبود نیروی کار ماهر و مورد نیاز است که در این راستا مقرر شد اداره کل فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی کار موجود برنامه ریزی کرده و اداره کل بیمه تأمین اجتماعی نیز نسبت به معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به محل کار جدید اقدام کنند.

About Author