ساکنان مناطق حاشیه و کم‌برخوردار اردبیل رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از قرار گرفتن ساکنان مناطق حاشیه و کم برخوردار این استان زیر چتر بیمه سلامت به صورت رایگان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان دکتر وحید خلیل‌اللهی در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح بیمه سلامت رایگان برای ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار در استان اردبیل حدود یک ماه است آغاز شده و این روند ادامه دارد.
وی افزود: برای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بیمه‌ای، سازمان بیمه سلامت با همکاری‌های بین بخشی، توسعه و گسترش برنامه پزشک خانواده و کاهش پرداخت از جیب افراد کم بضاعت و بی بضاعت، نسبت به تکمیل پوشش بیمه درمان شهروندان به ویژه حاشیه نشینان و ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه ۵۳ محله کم برخوردار و آسیب پذیر در استان اردبیل برای اجرای این طرح شناسایی شده است، اظهار کرد: این محلات در پنج شهرستان اردبیل، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال قرار دارند.
او با اشاره به اینکه این طرح با مشخص کردن محلات کم برخوردار در شهرستان ها و با هماهنگی نهادهای حمایتی و مردمی اجرا می شود، بیان کرد: نهادهایی مانند استانداری، کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای هر چه بهتر این طرح با بیمه سلامت استان همکاری می کنند.
وی ادامه داد: ساکنین مناطق کم برخوردار برای بیمه پایه درمانی رایگان خود به دفاتر تسهیل گری وابسته به استانداری، مراکز نیکوکاری کمیته امداد، خانه های هلال، مراکز مثبت زندگی بهزیستی و خانه های احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مراجعه کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: افراد ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار استان اردبیل که فاقد بیمه هستند، می توانند با مراجعه به این پایگاه ها و ارائه مدارک هویتی خود برای بهره مندی از خدمات رایگان بیمه سلامت اقدام کنند.
دکتر خلیل‌اللهی از سرپرستان خانوارهای ساکن در محلات کم برخوردار استان اردبیل خواست، از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و هر چه زودتر قبل از وقوع بیماری یا هر نوع مشکل درمانی نسبت به بیمه کردن خود و اعضای خانواده به صورت رایگان اقدام کنند.
وی افزود: شناسایی و ارائه خدمات مناسب، دستیابی به ارائه خدمات سلامت بصورت الکترونیک، بسترسازی برای اجرای کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، مدیریت هزینه‌های سلامت از جمله اهداف این طرح هستند.
به گزارش ایرنا، حدود ۶۵ درصد جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت هستند که شامل بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان است.

About Author