سرمایه‌گذاران تولید برق در استان اردبیل حمایت می‌شوند

استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی پاک در استان گفت: در صورت وجود متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق ، می‌توانیم منابعی را به صورت تسهیلات در اختیار آنان قرار دهیم.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی در جلسه تدوین برنامه عملیاتی پروژه‌های پیشران برق با اشاره به مصرف ۴۴ درصد از کل برق مصرفی استان در بخش عمومی افزود: باید برای تامین برق در مصارف عمومی اقداماتی چون سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی صورت گیرد.باید با تولید برق مصارف عمومی و خانگی در داخل استان به روش های مختلف از جمله انرژی خورشیدی ، از قطعی برق حوزه صنعت جلوگیری کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه تامین نیازهای برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را ضروری دانست و خواستار اجرای طرح‌های تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی در خانه‌های روستایی شد.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با نصب پنل‌های خورشیدی در واحدهای مسکونی خانوارهای روستایی علاوه بر تولید برق مورد نیاز، زمینه درآمدزایی مناسبی نیز برای روستاییان فراهم می‌شود.
وی توجه به تامین برق برای چاه‌های کشاورزی را نیز یادآور شد و این اقدام را در تسهیل اجرای روش‌های آبیاری نوین و کاهش هزینه‌های کشاورزی ضروری دانست.
در این جلسه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گزارشی از وضعیت تولید ، مصرف برق و نیروگاههای در حال اجرا ارایه کرد.
واحدهای صنعتی اردبیل مشکلی
در تامین گاز نخواهند داشت

استاندار اردبیل گفت: با هدف تسهیل و تقویت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی می بایست مشکل تامین گاز در این محل ها تا سال آینده برطرف شود.
سید حامد عاملی در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی و اجرای خطوط انتقال گاز اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری و انجام کارهای جدید با زیرساخت‌های استاندارد، انتظار می‌رود در خصوص تأمین گاز با مشکل مواجه نشویم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ هکتار به مساحت شهرک صنعتی افزوده شده و اجرای زیرساخت‌های ۶۰ کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شده است.
استاندار اردبیل با بیان اینکه تمامی مساحت اضافه شده به شهرک صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده، افزود: اجرای واحدهای تولیدی و صنعتی در این مناطق از سال آینده شروع می‌شود که ضروری است برنامه ریزی های لازم برای اجرای زیرساخت‌های انتقال گاز به این واحدها انجام شود.
عاملی تصریح کرد: برای اجرای خط دوم انتقال گاز اردبیل از میانه نیز باید اقدامات لازم صورت گرفته و هر کاری که برای این مهم نیاز است، در برنامه‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به مدیریت گاز و عدم قطعی در فصل سرد سال، از اقدامات شرکت گاز به دلیل جلوگیری از افت فشار و قطعی تقدیر کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای گازرسانی به تمامی روستاهای استان، گفت: در اجرای گازرسانی به روستاها باید تلاش شود، هیچ روستایی از چرخه گازرسانی خارج نشود.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با توجه به رونق اقتصادی روستاها با اجرای طرح‌هایی چون کشت گلخانه‌ای، پیش بینی می‌شود در آینده نه چندان دور مهاجرت معکوس در ابن مناطق اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از دیگر اقداماتی بوده که با جدیت پیگیری شده و لازم است تأمین گاز برای این واحدها نیز در اولویت باشد.
در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان گزارشی از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت از جمله گازرسانی به شهرستان‌ها و روستاهای مختلف ارائه کرد.

 

About Author