سهمیه اربعین چهارمحال و بختیاری ۲۶۱ نفر اعلام شد

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری سهمیه ثبت‌نامی اربعین امسال را در استان، ۲۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل شدن تعداد سهمیه مورد نیاز استان، سامانه بسته خواهد شد، اگر افراد ویزا داشته باشند، می‌توانند از ۲۸ شهریورماه در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان یوسف آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص شرایط ثبت‌نام اربعین سال‌جاری، اظهار کرد: افراد متقاضی باید حتما به سامانه سماح مراجعه کرده و در این سایت ثبت‌نام خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه سفر به کربلا در سال‌جاری تاکنون به‌صورت هوایی اعلام شده است، افزود: تزریق دو دوز واکسن الزامی است و افراد باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr را انجام داده باشند، اگر شخصی واکسن خود را تزریق نکرده باشد، از ادامه روند ثبت‌نام و پرداخت هزینه جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.
آقابزرگی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های رفت و برگشت سفر برای اربعین بر عهده زائران است، ادامه داد: هزینه‌هایی مانند بیمه و هلال احمر به مبلغ ۶۵ هزار تومان است که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح از افراد کسر می‌شود.
مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: افراد اگر ویزا داشته باشند با مراجعه به مراکز هواپیمایی و براساس نرخ تعیین‌شده در این مراکز، می‌توانند اقدام به تهیه بلیط هواپیما کنند، البته ویزای اربعین نیز به‌صورت رایگان است.
وی سهمیه ثبت‌نامی اربعین امسال را در چهارمحال و بختیاری را ۲۶۱ نفر اعلام و بیان کرد: به محض تکمیل شدن تعداد سهمیه مورد نیاز استان، سامانه بسته خواهد شد و اگر افراد ویزا داشته باشند می‌توانند از ۲۸ شهریورماه در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.
آقابزرگی در پایان افزود: گذرنامه افراد حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد، لازم به یادآوری است که مرزهای زمینی به‌هیچ عنوان باز نیستند و زائران به مرزها مراجعه نکنند.

About Author