شهروندان اردکانی، اجاره‌بهای غیرمنطقی را به اداره اوقاف منتقل کنند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: شهروندان هر جا احساس کردند اجاره‌بهای اوقاف غیرمنطقی است اعتراض خود را به این اداره ارائه دهند تا کارشناسی شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حجت الله کوثری  سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  اداره اوقاف آماده همکاری جهت هرگونه امر خیر است افزود: هیچ گونه درخواستی جهت امر خیر در این ۲ ماه از سوی اوقاف رد نشده و حمایت شده است.

وی در ادامه با بیان هزینه های یکسال گذشته این ارگان اضافه کرد: اردکان یکی از شهرستان ها با موقوفات فراوان بعد از شهر یزد می باشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان با بیان اینکه از همه کسانی که مشکل ملکی دارند دعوت می‌شود با خیال راحت مراجعه نموده و با مصوبات جدید مشکل آنها در کمترین زمان و با رعایت همه جوانب در پرداخت هزینه ها تسهیل خواهد شد تصریح کرد: طرح ساماندهی امامزاده سیدگلسرخ در دستور کار قرار دارد ولی بازار امامزاده به دلیل عدم استحکام قابل بازسازی نیست.

وی یادآور شد: هیئت امنا مساجدی که فاقد موقوفه هستند و در هزینه های جاری خود دچار مشکل می باشند می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف مشکلات خود را رفع کنند.

این مسوول با بیان اینکه  اداره اوقاف برای ایجاد نیات جدید مانند نیت علم و فن آوری، ازدواج، جهیزیه و مسکن، مهدویت، حمایت از زنان سرپرست خانوار، کتاب و کتابخوانی، پیشگیری و درمان اعتیاد، آزادسازی زندانیان و بهداشت و درمان، برنامه دارد گفت:  قیمت زمین وقف یک سوم ملک است شرایط جدید پذیره نویسی ۳۰ درصد نقد و ۲۴ ماه قسط و دلیل گرانی زمین شیطنت دلالان بوده است.

کوثری عنوان کرد: این شهرستان یک هزار و ۸۲۶ موقوفه و هفت هزار و  ۹۸۸ رقبه  دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه نیز رها شده که نیاز به حفظ و صیانت دارد.

شهرستان ۱۲۰  هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

About Author