شهر بدون پاکبانان به نوروز نمی‌رسد

ارومیه با تلاش پاکبانان در طرح شهرتکانی آماده نوروز می‌شود تلاشی که نبود آن رسیدن به نوروز را میسر نمی‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد و نوروز ۱۴۰۱ بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است.
هر چند همه‌گیری کرونا دومین سالگرد خود را جشن گرفته و با انواعی از امواجش همه را عاصی کرده و بسیاری خانه‌نشین، کسب و کارها ضعیف و بحرانی ولی هر چه باشد نمیشود از نوروز گذشت.
رسیدن به نوروز ولی بدون آماده شدن نمیشود و در این میان نقش پاکبانان بسیار مهم و با اهمیت است.
برخی هایمان بد جا انداختیم و پاکبان را خوب نمی‌دانیم و به شخصه در چند سال حضورم در سازمان‌های مردم نهاد با یک سمن محیط‌زیستی برای پاکسازی طبیعت تلاش کردم، یقین دارم تلاش و زحمتی که پاکبانان برای تمیزی و پاکسازی شهر از زباله و برف و … انجام می‌دهند واقعا مثال زدنی است چه آن پاکبان تحصیلات نداشته باشد یا لیسانس و فوق و … بالاتر.
ما مردم متاسفانه یکی از کم‌فرهنگی‌هایمان ریختن زباله به زمین و طبیعت است کاری که تنها وظیفه پاکبانان را دوچندان می‌کند که اگر این مورد از زندگی ما کنار گذاشته شود همواره هم پاکبانان به کارهای دیگر شهر رسیدگی و هم شهری پاکیزه و تمیز خواهیم داشت .
هر چه هست همه پاکبانان واقعا پرتلاشند و به این فکر کنیم که اگر یک روز نباشند شهرمان تلمباری از زباله می‌شوند همانطور که در چند شهر جهان از جمله در رم ایتالیا به هر دلیل پاکبان‌ها نبودند و شهر به هم ریخت.
این روزها، طرح “شهر تکانی” به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ از سوی سازمان پسماند در ارومیه آغاز شده و پاکبانان در حال تلاش برای آماده کردن شهر زیبای ارومیه هستند.
تلاش پاکبانان شهر ارومیه برای تمیزی ۹۰۰ خیابان اصلی و صدها خیابان فرعی را ارج بنهیم.

About Author