طرح‌های راکد آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم سرعت گرفت

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم با پیگیری استاندار و برخی از نمایندگان استان در مجلس، طرح‌هایی که راکد یا متوقف شده بودند، سرعت گرفتند.
به گزارش ساقی آذربایجان، جواد رحمتی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم برخی پروژه‌های عمرانی در استان وجود داشت که به دلیل کمبود اعتبارات و مسائل تأثیرگذار دیگر متوقف و یا روند پیشرفت آنها کند شده بود.
وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار آذربایجان شرقی و کمک برخی نمایندگان استان در مجلس، مشکلات برخی پروژه‌ها رفع شد، ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به انتقال آب ارس اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پروژه‌ها در توسعه استان است. رحمتی افزود: انتقال آب ارس به تبریز به دلیل عدم تأمین منابع مالی و فاینانس متوقف شده بود که در قالب قرار داد با قرارگاه خاتم الانبیا، مشکلات پیشروی این پروژه رفع شد.
وی با تاکید بر اینکه تأمین زیرساخت اصلی ترین بستر توسعه می‌باشند، گفت: مدیریت ارشد استان نسبت به این موضوع بسیار تاکید داشته و در بخش برق اقدامات مهمی از جمله ایجاد پست‌های فوق توزیع و بهره مندی از انرژی‌های تجدید پذیر در آذربایجان شرقی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: در بحث انرژی‌های تجدید پذیر، یک هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود تا توزیع تولید انرژی به صورت متعادل در تمام نقاط استان انجام گیرد.
وی اضافه کرد: در بخش راه نیز بر اساس پیگیری‌های مدیریت ارشد استان برای پروژه آزاد راه مراغه – هشترود سهم آورده دولت تا حدودی تأمین و به زودی تخصیص می‌یابد.

About Author