ضرورت پرهیز از بخشی نگری در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: در موضوع نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید از بخشی نگری پرهیز کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان غلامعلی راستی در نشست مشترک با مدیران استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: امر نظارت و بازرسی در استان در راستای تامین بهینه‌ی اقلام معیشتی مورد نیاز شهروندان با همکاری تمامی سازمان‌های ذی‌ربط اعم از صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و مجموعه بسیج اصناف با جدیت دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اجرای قانون انتزاع و واگذاری تمامی مسئولیت‌های نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی از صمت به سازمان جهاد کشاورزی از مرداد ماه سال جاری، افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی – تخصصی نظارت و بازرسی طی هفته گذشته برای اعضای معرفی شده از سوی بسیج اصناف و همچنین صدور و اعطای کارت های بازرسی، فعالیت همکاران در حوزه محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی از امروز آغاز خواهد شد.
سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی راستی بر ضرورت وحدت رویه در اقدامات نظارتی بین جهادکشاورزی، بسیج و صمت استان تاکید کرد و ادامه داد: ۴۰ نفر از همکاران معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان در تبریز و شهرستان‌ها به منظور همکاری با مجموعه جهاد کشاورزی به این سازمان معرفی شده‌اند و با همراهی بسیج اصناف به صورت مستمر نظارت و بازرسی از بازار را پیگیری خواهند کرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها خاطرنشان کرد: بازاریان و اصناف استان همواره تعامل و همراهی خوبی با مجموعه صمت استان داشته‌اند و با ایجاد تفاهم و وفاق بین سازمان‌های متولی و اجرای قانون انتزاع، گام‌های اثربخشی در راستای برنامه‌های تنظیم بازار کشور بویژه در زمینه محصولات کشاورزی برداشته خواهد شد.
وی، بر ضرورت جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های کاذب در بازار تاکید کرد و افزود: دستگاههای نظارتی، امنیتی، سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در برهه‌های مختلف سال در رصد بازار همراهی بسیار مطلوب و اثربخشی داشته‌اند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در دوره‌های آموزشی نظارت و بازرسی که با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برگزار شد، کلیات قانون نظام صنفی بویژه تعاریف فرد صنفی، واحد صنفی، اتحادیه صنفی، اتاق اصناف، کمیسیون نظارت و هیأت عالی نظارت برای شرکت کنندگان تدریس شد.
یوسف پایدار با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی از ۲۷ آذر لغایت ۲ دی ماه در اتاق اصناف تبریز ادامه داد: در این جلسات قانون تعزیرات حکومتی، تخلفات اداری، اخلاق بازرسی ، سامانه‌های جامع انبارها و تجارت و ماده ۱۲ قانون نظام صنفی در خصوص فرایند صدور پروانه کسب برای بازرسان بسیج اصناف تشریح شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، وی با تاکید بر تداوم و تشدید اقدامات نظارتی به صورت میدانی و سیستمی در ایام مختلف سال بویژه در طرح های نظارتی افزود: به منظور آشنایی هر چه بیشتر مجموعه بسیج با فرایند نظارت و بازرسی تمامی تمهیدات لازم در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پیش‌بینی شده است.

About Author