طراحی نماهای ساختمانی در اردبیل استاندارد نیست

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طراحی نماهای ساختمانی در اردبیل استاندارد نیست و ضروری است شهروندان در ساخت و سازها به این امر توجه کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان امیر دانش به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نماهای ساختمانی بیشترین تاکید کارشناسی بر استفاده از نماهای سبک و مستحکم است و در کنار آن از شهروندان خواسته شده تا از نماهای سنگین ساختمانی خودداری کنند چرا که امکان بروز خطر جانی برای شهروندان بویژه در مواقع بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه وجود دارد.
وی ادامه داد:با همکاری نظام مهندسی تاکید بر این است تا در معابر مختلف شهر سطح ارتفاع و بلندمرتبه‌سازی براساس اصول و قواعد ساخته شود و امکان امدادرسانی در مواقع اضطراری در این محلات و کوچه‌ها با توجه به تراکم ساخت و ساز و کمبود پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل رعایت پدافند غیرعامل در ساخت و سازها را یادآور شد و افزود: اصول پدافند غیرعامل در احداث طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هم مورد تاکید قرار گرفته بطوریکه در احداث تونل دوم گردنه حیران و چهارخطه کردن مسیر اردبیل – سرچم رعایت شده است.
دانش گفت:۲ کارگروه در راه و شهرسازی استان شامل کارگروه شریان حیاتی و بلایای طبیعی فعال است که سعی بر این است تا ایمن‌سازی راه‌های اصلی و فرعی به عنوان شریان‌های حیاتی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در این کارگروه ها سعی شده تا تهدید رانش در کنار رعایت اصول پدافند غیرعامل در توسعه بزرگراه ها مورد توجه قرار گیرد.
دانش تصریح کرد: در مطالعات توسعه بزرگراه اردبیل – سرچم پیشنهاد اولیه در محدوده ۱۲ تونل احداث کنارگذر بود تا در ۹ مورد از این تونل‌ها کنارگذر اجرا شود اما با جمع بندی مباحث پدافند غیرعامل مقرر شد تا در توسعه این مسیر تونل‌های دوم احداث و راه اندازی شود.
وی درباره احداث تونل دوم نمین – آستارا براساس مقررات پدافند غیر عامل نیز گفت: در این مسیر نظر کارشناسی بر احداث تونل دوم در رعایت مقررات پدافند غیرعامل رعایت شده است.

About Author