مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در اردبیل افزایش یابد

استاندار اردبیل گفت: وضعیت شیوع کرونا و انتشار سویه جدید امیکرون شکننده است و باید به مراکز تجمیعی تزریق واکسن در اقصا نقاط استان افزوده شود.
به گزارش ساقی آذربایجان سید حامد عاملی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، دریافت دز سوم واکسن و اعمال قرنطینه ۵ روزه با ورود سویه جدید امیکرون ضرورت دارد و باید با احساس مسوولیت بیشتر نسبت به این ویروس حساس باشیم.
استاندار اردبیل در پنجاهمین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی گفت: با شروع پیک ششم در سراسر کشور علیرغم اینکه میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در بیمارستان‌ها کاهش یافته، اما طبق آمار ارایه شده میزان مراجعه سرپایی و تست مثبت افزایش دارد.
عاملی می‌گوید: در سه هفته آتی فرمانداران در شهرستان‌ها جلسات قرارگاه شهید سلیمانی را هفتگی برگزار کنند و گزارش کمیته‌ها را بررسی و نسبت به رویکرد‌های مثبت و بازدارنده اقدام کنند.
او گفت: ۹۰ درصد تزریق واکسن در پیشگیری ویروس کوید ۱۹ تاثیر گذار است و اکیپ‌های سیار جهت تزریق گروهی در ادارات، کارخانجات، کارگاه‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها راه اندازی شود تا گروه‌های هدف به راحتی بتوانند واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.
استاندار اردبیل گفت: ۹۲درصد جمعیت استان دز اول واکسن را دریافت کرده اند که باید به اداره‌ها و زیر مجموعه ادارات، شعبات بانک‌ها نسبت به دریافت دز سوم ابلاغ شود تا مدیران این دستگاه از زیرمجموعه‌های خود مساله را پیگیری کنند.
عاملی گفت: متاسفانه حوزه انتشار سویه جدید ویروس تحت عنوان امیکرون بسیار گسترده است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با اطلاع رسانی گسترده و شفاف سازی دقیق مورد توجه قرار گیرد و نسبت به تزریق دز سوم برای افراد حایز شرایط اقدام جدی شود.
او می‌گوید: قصور عده‌ای نباید زندگی دیگران را خطر بیاندازد و در رابطه با سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و کارکنان دولت نهایت تلاش برای تزریق واکسن صورت گیرد.
استاندار اردبیل از مردم استان خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی و مکان‌های مشخص شده نسبت به دریافت واکسن دز سوم اقدام کنند.
عاملی گفت: در آستانه عید نوروز قرار داریم باید با همکاری همه صنوف و دستگاه‌های اجرایی و سپاه و بسیج تلاش کنیم که نسبت به گذشته مردم کمتر متضرر شوند.
او در پایان از کلیه دستگاه‌های خدمات رسان و صبر و شکیبایی مردم در رابطه با بارش اخیر و بحران پیش آمده تقدیر و تشکر کرد.

About Author