طرح تشویقی کالا برگ برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سالیان گذشته ۱۲۵۹۷ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می کردند که با استفاده از طرح های مشوق این عدد به ۸۸۲۵ رسیده است.

حسین فتحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت ۲۷ پروژه به صورت استانی در شهرستان ها و تعاونی چالش صنعت زر با اشتغال زایی برای ۲۲ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به صورت کشوری و به شکل نمادین در شمالغرب مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: ۹۲ طرح طبقه بندی مشاغل در راستای امنیت شغلی و ایجاد انگیزه برای کارگران در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: سالیان گذشته ۱۲۵۹۷ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می کردند که با استفاده از طرح های مشوق این عدد به ۸۸۲۵ رسیده است.

وی با بیان اینکه تعهد استان در حوزه اشتغال زایی محقق شده، گفت: ثبت نام ۸۶۵۰۴ نفر در سامانه از طریق وزارت راستی آزمایی شده است.

فتحی در خصوص اولویت های مهم گفت: اصلاح ساختار اقتصادی، به روز کردن دستگاه ها، امنیت شغلی و رفع دغدغه شغلی کارگران از جمله طرح های مهم برای کارگران است. با اصلاح قانون بیمه کارگران در مجلس شورای اسلامی سند توسعه اجتماعی کارگران بهبود پیدا می کند.

وی در خصوص دهک های یارانه ای خانوارها گفت: دهک بندی خانوارها از طریق سازمان هدفمندی یارانه موضوع کشوری است و مربوط به استان نیست.

مدیرکل کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه گفت:کالا برگ الکترونیکی از خرداد ماه سال جاری به صورت پایلوت در چهار استان کشور اجرا شد.

وی بیان داشت: از اواخر مرداد ماه طرح تشویقی دهک های اول، دوم و سوم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اجرا می شود در این طرح اگر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰۰ هزار تومان از کالا برگ استفاده کنند ۱۲۰ هزار تومان تشویق برای این افراد در نظر گرفته می شود و از دیروز دهک چهارم و پنجم با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این طرح اضافه شده است‌. این طرح تشویقی در فروشگاه های مشخص شهر و روستاهای استان اجرا می شود.

About Author