فرهنگ‌سازی مهمترین اقدام برای کاهش تلفات در سفرهای نوروزی

یاسر رهبردین در جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ باید حرکتی جهادی برای کاهش سوانح جاده ای در دستور کار جدی دستگاه های اجرایی باشد و از هم اکنون باید برای آن برنامه ریزی گسترده صورت گیرد.
به گزارش ساقی آذربایجان وی اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، حتی وجود یک فوتی نیز در تصادفات جاده ای زیاد است و باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط در بحث ایمنی جاده ها با اقدامات جهادی تلاش کنند تا در ایام نوروز سال نو شاهد بروز حوادث ناگوار در محورهای مواصلاتی استان نباشیم.
وی ادامه داد: ارائه آمار صحیح و واحد از تصادفات جاده ای برای تصمیم گیری جهت پیشگیری از وقوع حوادث ضروری است و نهادهای مسوول در این خصوص هماهنگی داشته باشند.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی رهبردین تاکید کرد: در کنار فرهنگ سازی، ارائه آموزش های مناسب برای خانواده ها در خصوص مقررات صحیح رانندگی و شیوه درست تردد در جاده ها و پخش آن از صدا و سیما و رسانه های مختلف می تواند بسیار کارساز باشد.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و ارگان های مرتبط انتظار می رود ایام نوروز پیش رو مسافران لحظات آرام و سفر خوبی را در محورهای مواصلاتی استان سپری کنند.
به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی از هفته آینده در سراسر کشور آغاز می شود و به نظر می رسد با توجه به واکسیناسیون گسترده علیه کرونا، امسال شاهد افزایش قابل توجه سفرهای نوروزی باشیم.

About Author