فضای مجازی بهترین فرصت برای تبلیغ مسائل دینی است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به شرایط کنونی حاکم بر کشور، فضای مجازی را بهترین فرصت و ظرفیت برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ مسائل دینی به‌ویژه نماز در بین کودکان، نوجوانان و جوانان دانست.

به گزارش ایرنا، الله‌شکر عبدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: می‌توانیم در شرایط کنونی از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی که در اختیار داریم با همکاری ستاد اقامه نماز برنامه‌هایی در خصوص نماز در میان آحاد مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.

وی افزود: برای مقابله با هجمه دشمنان و آسیب‌های اجتماعی باید از طریق فضای مجازی مطالب نمازی در اختیار کاربران قرار گیرد و با اجرای مسابقه‌ها و برنامه‌های دیگر می‌توان مسائل دینی و معنوی فرزندان خود را تقویت کنیم؛ زیرا اگر در دوران کودکی آموزه‌های دینی را فرا بگیرند برای همیشه در ذهن آنها ماندگار خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل بیان کرد: این مجموعه فعالیت‌های خوبی در زمینه مسائل دینی و معنوی انجام داده است و در آینده نیز این فعالیت‌ها چشمگیرتر خواهد بود؛ زیرا این یک وظیفه انسانی و دینی هر مسلمانی است که باید به ترویج و توسعه مسائل شرعی به ویژه نماز بپردازد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در ادامه ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: اعتقاد دینی و مذهبی هر کس بنا بر آموزه‌ها تفاوت دارد اما در این زمینه نباید افراط و تفریط داشت و افراد باید بر اساس توان خود و هر آنچه که اسلام سفارش کرده است، عمل کنند؛ زیرا افراط و تفریط لطمه‌ای به ساحت دین وارد می‌کند که قابل جبران نیست.

بهروز رزمی با اشاره به الگوپذیری کودکان، نوجوانان، جوانان از بزرگان جامعه، اضافه کرد: باید فرزندانمان را به شیوه‌های صحیح با نماز آشنا کنیم تا بتوانیم آنان را با مسائل دینی و معنوی خود بدهیم که در نهایت خودشان به سمت نماز و آموزه‌های دینی روی بیاورند و در برابر آسیب‌های اجتماعی و انحراف‌ها مقاومت کنند.

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای مجازی صورت گرفت و از جمله ۲۶ کلاس با حضور یک‌هزار نفر برگزار و برنامه‌هایی با همکاری صدا و سیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی با ۱۹ هزار نفر مخاطب پخش شد.

About Author