فیلم« پیرمردها نمی‌میرند» فیلم اول جشنواره فیلم شانتی فرانسه شد

میر دولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل به ایرنا گفت: این جشنواره در شانتی و سانلیس فرانسه از ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری به ابتکار مرکز ( ایران و فرانسه ) با همکاری شهرداری شانتی ، مجموعه کاخ تاریخی و چندین نهاد دیگر فرانسه در ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شد.
وی با بیان اینکه جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره فقط به یک فیلم برتر اعطاء می‌گردد، ادامه داد: تندیس این جشنواره توسط “اتین ژاکوبه” مجسمه ساز معروف فرانسه با الهام از اشعار عباس کیارستمی طراحی کرده است.
موسوی اضافه کرد: این فیلم همزمان در جشنواره فیلم بین المللی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم اینورنس اسکاتلند نیز به نمایش در آمد و مور توجه مخاطبین قرار گرفت.داستان این فیلم درباره اهالی روستایی بکر و خوش آب و هواست که مدت زیادی در آن کسی نمرده‌ است، پیرمردی از خلال مرور خاطراتش به مرگ فکر می‌کند و در مقابل او دختری جوان با انگیزه و شاداب که به زندگی امیدوار است، فلسفه این فیلم مرگ و زندگی است. فیلم سینمایی “پیرمردها نمی‌میرند” بر اساس فیلم کوتاهی با همین نام ساخته شده است.
رضا جمالی در سال ۸۷ فیلم کوتاه “پیرمردها نمی‌میرند” را ساخته و این فیلم تاکنون موفق به کسب جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و خارجی از جمله منتخب دوازدهمین جشن خانه سینما، منتخب بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش ملی و جام جهان‌نما، منتخب بیست و پنجمین جشنواره فیلم هامبورگ آلمان، منتخب جشنواره سینما داماره ایتالیا ۲۰۱۱، منتخب نخستین جشنواره دانشجویی سوره، منتخب نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی درلندن انگلستان، دریافت جایزه اول نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی و برنده جایزه از جشنواره باک ترکیه شده است.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی “پیرمردها نمی‌میرند” سلمان عباسی بوده و در آن نادر مهدیلو.حمدالله سلیمی. سلمان عباسی. ندا حق شناس . ولایت خوبدل. صفت آهاری. رسول علی نژاد و جعفر اکبری بازی کرده‌اند.

About Author