قصد خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام‌های وزارت علوم را نداریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام وزارت علوم نداریم، گفت: با توجه به اینکه منابع مالی این دانشگاه از طریق شهریه پرداختی دانشجویان تامین می‌شود و بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند. بنابراین قوانین و مقرراتشان در برخی از زمینه‌ها باید مختص خود دانشگاه باشد.

دکتر سعید رضا عاملی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه و تصمیمی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از وزارت علوم به عنوان یکی از زیرنظام های آموزش عالی نداریم، گفت: این دانشگاه تابع قواعد عمومی آموزش عالی کشور است اما اگر در مواردی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اسم دانشگاه آزاد در کنار دو وزارتخانه علوم و بهداشت قرار می‌گیرد؛ فقط در خصوص آن مصوبه‌ی مشخص است.

وی تاکید کرد: مثلا در بحث ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با توجه به اینکه این مراکز ماموریت های قلمرویی دارند. بنابراین مصوبات این حوزه برای دانشگاه آزاد هم به طور جداگانه ذکر می‌شود تا این دانشگاه در عرصه ساماندهی و ماموریت گرایی تکلیف خود را بداند و بر اساس آن اقدام کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ما در این شورا به هیچ عنوان قصدی برای خارج کردن دانشگاه آزاد از زیرنظام‌های وزارت علوم نداریم.

عاملی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد درخواست دارد در کنار ظرفیت آموزش عالی کشور دیده شود و با توجه به اینکه نزدیک ۳۵ درصد ظرفیت آموزش عالی ما در این دانشگاه قرار دارد؛ لذا دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه باید جایگاه مناسبی داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه منابع مالی دانشگاه آزاد از طریق شهریه پرداختی دانشجویان تامین می‌شود و این دانشگاه بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند. بنابراین طبیعی است که قوانین و مقرراتشان در برخی از زمینه‌ها مختص خود دانشگاه باشد .

About Author