ماجراجویی آقای تسبیح به دست در تراکتور

به گزارش ساقی آذربایجان، قربان بردیف ۶۹ ساله با اینکه سال‌هاست زمزمه‌های بازنشستگی‌اش به گوش می‌رسد؛ انتخاب نهایی باشگاه تراکتور برای نیمکت این تیم در لیگ بیست و دوم فوتبال کشور است.

این مربی که ملیت روس – ترکمن دارد، با تسبیح مشهورش بارسای پرستاره را شکست داده و کاشف استعدادهای جدید فوتبالی است.

سال ۸۸ وقتی بردیف روی نیمکت روبین کازان روسیه بود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حضور ۵۶ هزار تماشاگر اسپانیایی در ورزشگاه نیوکمپ برابر شاگردان گواردیولا توانست ۲ بر ۱ پیروز شود و از آن روز آوازه نام او در دنیای فوتبال پیچید.

بردیفِ مسلمان اغلب روی نیمکت تسبیح به دست حاضر می‌شود و دعاهای او کنار زمین همیشه مورد توجه هواداران فوتبال قرار می گیرد و به اذعان کسانی که با او کار کرده اند، طول شبانه‌روز فقط به فوتبال فکر می کند.

بردیف معتقد به فوتبال منظم تاکتیکی و پاسکاری است و با تک‌روی در مستطیل سبز اصلا میانه ای ندارد و سخت گیری های او در تمرینات برای بازیکنان مشهود است و هرگز بی‌نظمی‌ بازیکنان را تحمل نمی‌کند.

استاد کشف استعدادهای فوتبالی و عاشق کار کردن با جوانان کمتر شناخته‌شده‌ای است که خودش کشف می‌کند و این برای فوتبال تبریز می تواند مهم باشد چرا که مدتهاست استعدادهای فوتبال تبریز فرصت عرض اندام آنچنانی در لیگ برتر نداشته اند.

در دوران سرمربیگری خود در روسیه و ترکمنستان بیش از ۶ جام کسب کرده و تیم‌های او معمولا در کورس قهرمانی بوده‌اند.

قربان بردیف اینک بدنبال ماجراجویی در تبریز خواهد بود و امیدوار به کسب رضایت تی تی ها.

About Author