مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش یافت

نمایندگان در جلسه علنی امروز منابع تأمین اعتبار اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را از محل افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردند.

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه سوم بهمن ماه) قرار دارد.

نمایندگان در این جلسه با بند (س) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه با اکثریت آرا موافقت کردند.

در بند (س) تبصره (۶) ماده واحده آمده است؛ در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد از محل منابع حاصل از این بند انجام می‌شود.

در جریان رسیدگی به بخش درآمدی این بند پیشنهاد حذف کل مطرح شد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد. از آنجایی که دولت برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، تعیین منابع جدید از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده را خواستار بود، نمایندگان مجلس با افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند تا دولت از این طریق نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند

*ماشین آلات و تجهیزات دپو شده در گمرکات در اختیار پروژه‌های محرومیت زدایی قرار می‌گیرد

همچنین نمایندگان در این جلسه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره ۶ این لایحه آمده است: به منظور تأمین تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین جهت مأموریت‌های بسیج سازندگی استان‌ها و (۹۲) قرارگاه عملیات جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار، سازمان اموال تملیکی موظف است ماشین آلات و اقلام دپو شده مورد نیاز بسیج سازندگی در گمرکات کشور را به صورت رایگان تا سقف بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای امرسازندگی و محرومیت زدایی با اولویت مناطق کم برخوردار، در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار دهد.

About Author