ماماها نقش مهمی در اجرای قانون جوانی جمعیت دارند

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به پیری می رود، گفت: ماماها نقش مهمی در اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه مشاوره به خانواده ها دارند.
علی سالاریان، با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای که نقش خانواده پر رنگ تر باشد ماما ها در آن جامعه پررنگ‌تر دیده می‌شوند، اظهار کرد: جمعیت ایران رو به پیری حرکت کرده و یکی از دغدغه‌ها و تهدید کشور این است که با توجه به نرخ پایین ازدواج و فرزند آوری در سال‌های آتی جمعیت جوان اندک و جمعیت پیر بیشتر خواهد شد.
وی افزود: کسی که می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کرده و مشاوره‌های لازم را برای افزایش جمعیت جوان به خانواده‌ها ارائه دهد، “ماما” است.
سالاریان ادامه داد: همه فعالان نظام سلامت باید به پررنگ‌تر شدن نقش ماما در جامعه و نظام سلامت کمک کنند.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه مامایی با مشکلات متعددی مواجه است، خاطرنشان کرد: به رغم همه بی مهری‌ها باید به آینده امیدوار بود و با کنار هم بودن و پیگیری مطالبات می‌توان شاهد نتایج مطلوب بود.
وی با گریزی به مبحث پزشک خانواده و استفاده از پتانسیل ماماها در این طرح خاطرنشان کرد: سیاست محوری دولت و مجلس اشاعه پزشک خانواده در سراسر کشور است که ماماها نیز در آن دخیل هستند؛ و توسعه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در همه استان‌ها بدون وجود ماماها امکان پذیر نخواهد بود.

About Author