محدودیت ترخیص پارچه از گمرک بازرگان ماکو برداشته شد

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، محدودیت ترخیص پارچه از گمرک بازرگان برداشته شد.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: اخیرا دستورالعملی از طریق مدیرکل دفتر واردات گمرک، تحت عنوان تخصصی کردن گمرکات کشور صادر شد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه در این دستورالعمل، بزرگترین مرز زمینی کشور یعنی بازرگان ماکو نادیده گرفته شده بود.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین با توجه به اینکه تنها یک گمرک استان مجاز به ترخیص پارچه شده بود، این دستورالعمل باعث شد تا تعداد قابل توجهی از همشهریانی که در راستای واردات کالا فعالیت می‌کردند و همچنین فعالان اقتصادی، تجار و به ویژه تولیدکنندگانی که در منطقه حضور داشته و نیاز به تامین پارچه بودند، نگران و مضطرب شوند.
وی افزود: در این راستا در تماس با رئیس کل گمرک، به شدت به این تصمیم اعتراض شد که چرا گمرک بازرگان با داشتن تیم ارزیابی، کارشناسان مجرب و آزمایشگاه، نادیده گرفته شده است.
علی‌پور اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده گمرک بازرگان به عنوان گمرک مجاز برای ترخیص پارچه اضافه شد و بنابراین نباید اجازه محدودیت برای بزرگترین مرز زمینی کشور داده شود.

About Author