مدیران برای حل مشکل تولیدکنندگان بهانه‌تراشی نکنند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بهانه‌تراشی برخی مدیران در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی قابل قبول نیست و باید بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه پیشرفت شناخته شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان و در ادامه طرح موسوم به حمایت از تولید» به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات و موانع بر سر راه تولیدکنندگان، با همراهی جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از شرکت صنایع غذایی پوک پوک بازدید و در پایان جلسه‌ای با هدف بررسی مشکلات این واحد تولیدی برگزار کرد.
در جریان این بازدید، مدیرعامل شرکت پوک پوک در جلسه‌ای که با حضور استاندار و مدیران اجرایی دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: مشکل تامین روغن برای تولید محصولات داریم که متاسفانه با قیمت بالا در بازار وجود دارد و همچنین مشکل آرد و شکر وجود دارد که هزینه بالا این شرکت را با دردسر مواجه کرده است.
وی افزود: چطور ممکن است کارخانه قند ارومیه شکر مورد نظر کارخانه‌های دیگر استان‌ها را تامین کند اما ما باید از مشهد و دیگر استان‌ها شکر تامین کنیم؟ این بی انصافی در حق تولیدکنندگان ارومیه است که باید حل شود.اکبر پیروش تصریح کرد: اکنون تک شیفت کار می‌کنیم و برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم اما اگر مواد اولیه تامین شود، توانایی اشتغال دو شیفته را داریم و می‌توانیم نیروی کار را افزایش دهیم.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان داشت: از ۱۰۰۰ تن آرد مورد نیاز فقط توانستیم ۱۶ تن تامین کنیم، البته از کردستان خریداری کرده‌ایم و این امکان باز در استان وجود نداشت. ۵۰ درصد صادرات برای داخل و در خارج از کشور صادرات این شرکت بیشتر به عراق و افغانستان انجام می‌گیرد، همچنین بخشی از مواد اولیه را از ترکیه و مالزی وارد می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت پوک پوک، اظهار داشت: جالب است در بازار آزاد می‌شود ۲ هزار تن آرد را با یک تماس تلفنی تهیه کرد اما با قیمت مصوب دسترسی به یک تن هم مشکل است. متاسفانه این شرایط، کار را دشوار کرده است. وی در ادامه گفت: متاسفانه ادارات دولتی کاری کرده‌اند که ما حتی حاضر نیستیم در ارومیه تبلیغات انجام دهیم و فروش داشته باشیم.
ترجیح می‌دهیم در این استان اصلا دیده نشویم، هیچ‌گونه حمایتی از تولیدکنندگان نیست، ادارات دولتی بجای حمایت فقط مشکل‌آفرینی می‌کنند.
پیروش ادامه داد: ۲ سال است که پیگیر مشکل تامین روغن هستیم اما دریغ از اینکه نتیجه‌ای حاصل شود و حقیقتا از حمایت دستگاه‌های دولتی ناامید شده‌ایم. ۲۰ سال است در این استان فعالیت داریم، یک مسئول تا این لحظه جهت حمایت از مجموعه نیامده بود و فقط زمانی می‌آیند که مشکل ایجاد کنند.
در این جلسه، استاندار آذربایجان‌غربی در سخنانی با تاکید بر لزوم پایان دادن به بهانه تراشی مدیران در خصوص مشکلات موجود تولید کنندگان، گفت: هر اتفاقی افتاده، باید پس از این جبران شود و کارخانه قند ملزم به تامین شکر مورد نیاز است. حتما باید پیگیری و این مشکل حل شود.
محمد صادق معتمدیان افزود: خطوط کارخانه نیاز به بازسازی دارد و روش قابل استفاده در این شرکت منسوخ شده است. به لحاظ بهداشتی نیز به نظر می‌رسد این روش نیاز به بروزرسانی دارد که برای حمایت از این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان دستگاه حاکمیتی ایجاد زمینه‌های مدنظر برای تولیدکنندگان است که در این خصوص تلاش خواهیم کرد اما بخش خصوصی و فعالان اقتصادی هم باید برای شناساندن ظرفیت‌های مجموعه تلاش کنند وگرنه ما از ظرفیت‌های دولت برای معرفی و تسهیل در رفع موانع می‌توانیم استفاده کنیم و برخود وظیفه می‌دانیم.
استاندار آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بخش‌های خصوصی و تولیدکنندگان نباید ناامید شوند، باید به فکر توسعه و پیشرفت باشند. در خراسان رضوی بخش خصوصی یکی از عوامل پیشرفت استان بود اما در آذربایجان‌غربی متاسفانه کمی ضعیف‌تر است که نیاز به توسعه و حمایت دارد.
۱۹۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد.

About Author