مدیران بی انگیزه و تداوم تهدیدات آقای استاندار !

ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی: شب که خوابیدیم همه چیز نرمال بود، صبح که از خواب بیدار شدیم دومین قدرت نظامی جهان به تعبیر رسانه های نزدیک روسیه اسیر تعداد محدودی شورشگر به نام گروه واگنر بودند و اگر رئیس جمهور بلاروس دست نمی جنباند و وساطتت نمی کرد چه بسا امروز قدرت اول روس ها یوگنی پریگوژین بود! در گیرودار ناآرامی های روسیه و فضای بشدت امنیتی مسکو ناگهان خبر یک مسافرت دسته جمعی افکار عمومی را در تبریز شوکه کرد. استاندار آذربایجانشرقی به همراه ۵۰ بازرگان و تولید کننده راهی این کشور ناامن شده و در این بین و محض خالی نبودن عریضه سری هم به تاتارستان زده اند. روسیه از آن دست ممالکی است که عمدتا به جهت سرمای سوزان زمستانش در این فصل مقصد گردشگری به جهت بازدید از فرصت های گردشگری زمستانی است و از این رو این سفر نمی تواند با نیات توریستی صورت گرفته باشد و اگر چنین باشد اوج بی سلیقگی در انتخاب مقصد گردشگری صورت گرفته و بهتر بود در این رابطه با یک کارشناس گردشگری مشورت شود. به احتمال زیاد هزینه های سفر بر عهده دوستان اتاق بازرگانی بوده و استاندار هم چون دیده همه چیز مجانی است در رابطه با رفتنش تردید نکرده است!
اما اخبار منتشره اقلا و رسما حکایت از نیات اقتصادی داشت که در ادامه به جنبه های مختلف آن می پردازیم.
بیش از یک ماه است که رئیس سازمان صمت استعفا کرده و خیل کثیری از مراجعه کنندگان که عمدتا سرمایه گذاران و تولید کنندگان هستند در به در به دنبال یک فقره رئیس برای امضای نامه های خود هستند اما سازمانی به این اهمیت حتی سرپرست هم ندارد و سرمایه گذاران علاف راهروهای سازمانند وآقای استاندار در مسکو و تاتارستان در به در به دنبال سرمایه گذار!
سردرگمی صرفا به سازمان صمت معطوف نمی شود و جنابشان یک در میان آقایان مدیرکل را تهدید به برکناری می کند و از این رو هیچ مدیری دل و دماغ کار کردن ندارد. در روزهای حیاتی ثبت نام مدارس و حواشی آن هنوز نهاد متولی امرآموزش با سرپرست اداره می شود و تکلیفش مشخص نیست و عمده ادارات هم دست کمی از این دو مصداق ذکر شده ندارند و اینکه بر فرض اگر سرمایه گذاری هم مخ اقتصادی اش ایراد پیدا کند و هوس سرمایه گذاری در این اقلیم را داشته باشد، اصولا باید به سازمانی مراجعه کند که هنوز نه سرپرست دارد و نه رئیس! کاش پیش از رفتن تکلیف این سازمان بی تکلیف را مشخص می کردید تا اگر مراجعه کننده خارجی هم باشد، از نبود رئیس بهت نکند.
ازسویی این نکته برای مردم مجهول است که اگر بر فرض مدیریت ارشد استان بدنبال سرمایه گذار و تحکیم روابط با کشورهای منطقه است، این ۵۰ تولید کننده دنبال چه هستند؟ آیا آن ها هم به دنبال سرمایه گذارند یا دستیابی به بازارهای وسیع و پر سود این دو کشور!؟
اما نکته جالب اخباری است که از این سفر منتشر می شود و مطالبی که در جلسات تشکیل شده مطرح می شود. وی از اشتراکات فرهنگی و مذهبی سخن گفته و از لحظه انتشار خبر کلی تلاش کرده ایم تا این وجوه مشترک یاد شده را بیابیم و راه به جایی نبرده ایم، و بخش جالبش اشتراکات مذهبی است؟ درست شنیده ایم، مذهبی؟ وی در این دیدار آذربایجانشرقی را از قطب های مهم گردشگری نام برده است! احتمالا ایشان تصورش بر این بوده که به اصطلاح”دوره خامدی” یا تعریفش از قطب گردشگری چیز دیگری است. تا جایی که ما می دانیم شهر مقدس مشهد، سواحل شمال و جنوب کشور در کنار شیراز و اصفهان متصف به چنین صفتی هستند و تا بوده همین بوده.
بی صبرانه منتظر بازگشت این عزیزان به دو دلیل هستیم، دلیل اول مربوط به ناامنی در این کشور است و جسارتا نه احمدی نژادی در کار است و نه دولت پولی در بساط دارد که صرف آزادی این دوستان از دست شورشیان واگنری نماید و دلیل دوم رهآورد سفر است و منتظریم ببینیم که مارکوپولوهای استان برایمان چه آورده اند!

About Author