مرز بازرگان از قطب‌های مهم اقتصادی کشور

ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه نیز در این آیین با اشاره به وظایف گمرک، گفت: گمرک باید در چهارچوب قوانین و مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل‌های اداری مرتبط با صادرات، واردات و ترانزیت را اجرا کند، زیرا مجری سیاست‌های اقتصادی دولت است.
به گزارش ساقی آذربایجان توحید آذربد با اشاره به نقش گمرک در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی حوزه تجارت خارجی، افزود: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می رود، فعال کردن این مرز در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون بطور متوسط از بزرگترین مرز زمینی کشور در مرز بازرگان تردد می کند.
امام جمعه ماکو نیز در این آیین ضمن تقدیر از مدیرکل قبلی و آرزوی توفیق به مدیرکل جدید، گفت: انتظارمی رود، مدیرکل جدید گمرک بازرگان به خوبی این منطقه را مدیریت کند و در راستای تسهیل سازی در مسیر قانونی خدمات ارزشمند ارائه دهد.
حجت الاسلام سید محمد هاشمی ادامه داد: مسوولیت یک فرصتی است برای خدمت، فرصتها به تندی می گذرد و باید مسوولان از این ظرفیت ها به نحو شایسته ای در راستای خدمت به مردم استفاده کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین، “رامین ظهیری” به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک بازرگان معرفی و از تلاش‌های “مجتبی بازگیر” مدیرکل سابق قدردانی شد.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.
گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است. آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

About Author