تخصیص آب درخواست اول زنجان از دولت سیزدهم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص آب، درخواست اول استان از دولت سیزدهم است.
به گزارش ساقی آذربایجان مصطفی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مهم‌ترین خواسته‌های استان از دولت سیزدهم با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به زنجان، اظهار کرد: انتظارات و مشکلات استان در حد بی‌نهایت است و می‌توان در مورد آن کتاب نوشت اما با دیدگاه منطقی باید در این خصوص ضمن در گرفتن شرایط کشور، اولویت‌ها را تعیین کنیم.
وی تصریح کرد: اولویت نخست برای استان تعیین تکلیف مسائلی است که برای استان بسیار مهم بوده و بار مالی زیادی ندارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع تخصیص آب برای حل چالش‌های آبی اشاره کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ کمتری برای تکمیل نیاز دارند را اولویت دوم انتظارات استان از دولت خواند و گفت: در این بخش تکمیل سدهایی مثل مراش و بلوین، تکمیل راه‌ها و پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین در دستور کار هستند.
وی با اشاره به اینکه دریافت اعتبارات بانکی نیز از درخواست‌های مهم است، عنوان کرد: نباید از میانگین اعتبارات پرداختی بانک‌ها در کشور سهم کمتری ببریم، بنابراین جذب اعتبارات بانک‌ها در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه گردش مورد توجه خواهد بود. در این سفر تلاش خواهیم کرد تا در حد توان نسبت به دریافت مجوزه‌ها و تحقق بودجه اقدام کنیم.

About Author