مصرف گاز استان اردبیل به ۱۱ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: امسال میزان مصرف گاز طبیعی استان اردبیل به رکورد بی‌سابقه ۱۱ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، ، سردار اسماعیلی در جریان بازدید از گازرسانی به روستاها اظهار کرد: این میزان مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده که لازم است همشهریان نسبت به رعایت الگوهای مصرف بیش از پیش دقت کنند.
وی با دعوت از مشترکان گاز طبیعی برای پیوستن به پویش یک درجه کمتر، افزود: افراد با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم و رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد) ضمن جلوگیری از هرگونه قطع جریان گاز طبیعی، شرکت گاز استان اردبیل را در ارایه خدمات به نقاط دور افتاده یاری نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اینکه تامین انرژی در بخش خانگی جزو اولویت‌های این شرکت برای گذر از زمستان امسال است، بیان کرد: تلاش می‌شود تا به هیچ عنوان در حوزه صنایع قطعی نداشته باشیم اما توصیه می‌شود به سیستم سوخت جایگزین مجهز باشند تا در صورت افت فشار یا قطعی چرخه تولیدشان دچار مشکل نشود.
وی ورود موج سرمای فراگیر و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز را یادآور شد و گفت: هیچ گونه افزایش نرخی در قبوض مشترکان اعمال نشده است و بر اساس الگوی جدید قیمت گاز طبیعی برای مشترکان پر مصرف به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود؛ اما مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمایند، هیچگونه افزایش قیمتی نخواهند داشت.
اسماعیلی ادامه داد: تعداد یک‌هزار و ۴۲۷ روستا که ۹۶ درصد از خانوارهای روستایی استان اردبیل را شامل می‌شود، از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با اتمام گازرسانی و بهره‌برداری از ۷۷ روستای دیگر، در آینده نزدیک میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.
وی در مورد وضعیت گازرسانی به مناطق شهری نیز بیان کرد: همه شهرهای استان اردبیل به شبکه گاز سراسری متصل هستند و ضریب نفوذ گاز در این مناطق به ۱۰۰ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: تعداد ۵۵ روستا از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و ۱۰ هزار و ۵۵۲ اشتراک جدید در نقاط مختلف شهری و روستایی نیز به ظرفیت پیشین افزوده شده است.
به گفته وی، اردبیل در چند سال گذشته با جهش در توسعه شبکه‌های گازرسانی به عنوان یکی از استان‌های مطرح در حوزه گازرسانی به روستاها واقع شده و در زمره استان‌های سبز قرار گرفته است.

About Author