معرفی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه نقشه‌برداری در نمایشگاه مجازی

همزمان با افتتاح نمایشگاه نقشه‌برداری، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی در نمایشگاه مجازی عرضه خواهد شد و فعالان این حوزه تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند در جریان تحولات علمی این حوزه باشند.

به گزارش ایسنا، یحیی جمور، دبیر علمی بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۰ با بیان اینکه این رویداد علمی در حوزه اطلاعات مکانی با شعار “اطلاعات مکانی، زیربنای توسعه اقتصادی کشور ” برگزار شده است، گفت:  این همایش از سال ۱۳۷۱ در دانشگاه تهران با حضور محققان داخلی و بین المللی برگزار شد و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

وی فراهم سازی زمینه مشارکت دستگاه‌های مختلف دولتی و  بررسی راهکارهای استفاده از داده‌های مکانی در نظام مدیریت را از دستاوردهای برگزاری این همایش بعد از ۲۵ دوره نام برد و افزود: این همایش محفلی برای ارتباط میان بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی است.

جمور هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فرصت مناسب برای تبادل نظر و ارائه جدیدترین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی متخصصان حوزه‌های مهندسی نقشه‌برداری دانست و ادامه داد: در این دوره از همایش ۱۵۷ مقاله ارسال شد که پس از انجام فرآیند داوری ۶۲ مقاله برای سخنرانی و ۵۴ مقاله برای ارائه پوستر پذیرش شدند.

دبیر علمی بیست و ششمین همایش و نمایشگاه نقشه برداری خاطر نشان کرد: برگزاری ۳ کارگاه آموزشی و ۲ میزگرد از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد است.

جمور با اشاره به برگزاری بخش نمایشگاهی این رویداد، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نمایشگاه ملی ژئوماتیک ۱۴۰۰ به صورت مجازی و سه بعدی از ۳ اسفند ماه تا ۱۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰  میزبان فعالان و علاقه‌مندان علم نقشه برداری خواهد بود.

وی نمایشگاه ژئوماتیک را یکی از بزرگترین رویدادهای علمی و تخصصی در حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در کشور توصیف کرد و ادامه داد: این نمایشگاه جایگاهی برای تبادل اطلاعات و تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دانش، اطلاعات، تجهیزات، خدمات و دستاوردهای مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در بخش‌های دولتی و خصوصی است.

به گفته وی در این نمایشگاه در کنار شرکت کنندگان بخش دولتی، دانشکده‌های مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین شهید بهشتی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه دانشگاهی دستاوردهای علمی دانش ژئوماتیک به نمایش خواهند گذاشت.

About Author