مقبره الشعرا به قطب ادبیات منطقه تبدیل خواهیم کرد!

الحمد الله این پروژه با بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی که در جریان سفر ریاست محترم جمهور به استان مصوب گردید و قرار بود در بازه زمانی سه سال محقق شود، جان دوباره ای گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی دولت محترم پرداخت شده است و شخص آقای استاندار هم پیگیر جدی این موضوع هستند تا بجز این مبلغ، منابع مالی دیگری را هم در ماه های آینده تزریق نمایند از آن جهت که به جهت وسعت بنا و حجم پروژه نیاز به رقمی بالای ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در گفتگوی تلفنی با خبر نگار ساقی آذربایجان گفت: ،البته نباید ناگفته بماند که در طول ۱۰ سال گذشته تنها ۸ میلیارد تومان از محل منابع ملی و از طریق اداره کل ارشاد برای پیشبرد این پروژه تخصیص یافته بود و با تلاش های مدیران ارشد استان در طول سال گذشته مبلغ ۴۴ میلیارد تومان محقق شد. از سویی شهرداری تبریز هم منتظر تخصیص بودجه نماند و از مدتها قبل فاز عملیاتی پروژه را آغاز کرد و الان که با شما صحبت می کنم عملیات عمرانی صفه جنوبی مجموعه علی رغم تعطیلا عید در حال اجراست. در این مجموعه حدود ۱۴ یا ۱۵ هزار متر مربع زیر بنا وجود دارد که به جهت سازه ای تمام شده و عملیات نازک کاری و زیر سازی هم در مرحله بعدی عملیات عمرانی انجام خواهد شد.
وی در رابطه با زمان اتمام پروژه هم گفت: صفه جنوبی که بحث جلوه بصری ورودی مجموعه را هم خراب کرده قرار است طبق قول آقای شهردار تا ۹ اردیبهشت تمام شود و نهایتا به نظر می رسد این صفه تا پایان اردیبهشت تمام شود و انصافا این حجم از عملیات بی سابقه است. اما در رابطه با ادامه روند بحث عمرانی پروژه و طبق مصبات سفر بقیه بودجه طی دو سال آینده تمام خواهد شد ولی آقای اقای استاندار که شخصا پیگیر موضوع هستند به بنده گفتند که شما منتظر پول نمانید و با جدیت پروژه را ادامه دهید و بنده از منابع دیگری در تلاش برای تامین بودجه هستم. البته باید بگویم که در طرح اولیه ایراداتی وجود داشت که مشاور در حال بازنگری در آن است و برخی از فضاهایی که برای این مجموعه به جهت کاربری در نظر گرفته شده بود، مناسب شان و جایگاه مقبره الشعرا نبود با تغییر کاربری همراه خواهد بود. باید بگویم که در تلاش هستیم تا این مجموعه به قطب ادبیات منطقه تبدیل شود و آوازه جهانی داشته باشد و در حال برنامه ریزی هستیم تا بعد از افتتاح، در اکثر روزهای سال رویداد ادبی در این مکان برگزار کنیم.

About Author