مقدمات فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس فراهم می شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: با طی مراحل مقدماتی و استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری، واحدهای تولیدی می‌توانند در منطقه ویژه اقتصادی سلماس مستقر شوند.

به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای اداری سلماس اظهار کرد: دو راهکار اعطای تسهیلات بلاعوض و دعوت از شرکت‌های بزرگ نظیر ایمیدرو برای تأمین زیرساخت‌های لازم جهت حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس را پیگیر هستیم.
استاندار ارومیه با بیان اینکه برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران متقاضی، نیازمند ساخت ساختمان گمرک و منطقه ویژه اقتصادی هستیم که این امر نیز به اختصاص اعتبار نیاز دارد، گفت: با همراهی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این منطقه ویژه آماده حضور سرمایه گذاران شود.
معتمدیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس علاوه بر واقع شدن در آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با سه کشور و نیز شاهراه ارتباطی ایران به اروپا و مزیت‌های قانونی سرمایه گذاری، از زیرساخت‌های مناسبی نظیر دسترسی به راه آهن بین المللی ایران و اروپا، برخورداری از شبکه گازرسانی و دسترسی به جاده‌های بین المللی نیز برخوردار است.وی ادامه داد: تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت از سال آینده در استان در حوزه‌های مختلف و به ویژه اقتصادی، بسیاری از عقب ماندگی‌های استان را جبران خواهد کرد و می‌تواند فرصتی بی نظیر برای شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی باشد.
معتمدیان با بیان اینکه سفرهای شهرستانی ادامه خواهد داشت، افزود: حضور تیم‌های مدیریتی قبل از سفر شهرستانی، برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی قبل از این سفرها و احصاء مشکلات جمع بندی کارشناسانه از آخرین وضعیت شهرستان، نقش بسزایی در رفع موانع پیش‌رو دارد. استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان لازم الاجراست، بیان کرد: نباید در اجرای مصوبات بدعهدی صورت گیرد و مدیران باید طبق زمان بندی انجام شده، مصوبات را به سرانجام برسانند.
وی اضافه کرد: مصوبات شورای برنامه ریزی جهشی در توسعه منطقه خواهد بود، دستاوردهای‌سفرهای شهرستانی باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم در جریان امور قرار گرفته و امیدآفرینی در جامعه تقویت شود.معتمدیان با تأکید بر ضرورت افزایش ضریب ایمنی مدارس استان، گفت: سیستم گرمایشی مدارس باید ایمنی لازم را داشته و از استانداردهای لازم برخوردار باشد؛ جان دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و این مشکلات باید در سریع‌ترین زمان رفع شوند.
وی با بیان اینکه ۷۷ مصوبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان سلماس برای شتاب بخشیدن به روند توسعه و محرومیت زدایی این شهرستان به تصویب رسید، افزود: از این تعداد، ۷۲ مصوبه عمرانی و زیرساختی است که اغلب طرح‌های مدیریت شهری، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، آموزشی و حوزه ارتباطات را شامل می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پنج مصوبه نیز در حوزه اقتصادی به تصویب اعضا رسید که طبق برنامه ریزی انجام شده، برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی سلماس نتیجه بخش خواهد بود، گفت: تیم مدیریتی استانداری آذربایجان‌غربی هفته گذشته به صورت میدانی در شهرستان سلماس حضور داشته و پس از شناسایی مطالبات و انتظارات مردم، اقدام به بررسی کارشناسی و ارزیابی داده‌ها با حضور معاونان استاندار کرده است. معتمدیان هدف از سفرهای شهرستانی را دیدار بدون واسطه با مردم و اشرافیت به مشکلات استانی عنوان کرد و افزود: بازدیدهای میدانی مدیران جهت اطلاع از مشکلات مردم و خدمات رسانی به آنان ضروری است و ادامه دار خواهد بود.

About Author