نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند

مرحله سوم طرح هوشمندسازی مدیریت یارانه آرد و نان در نانوایی های این استان آغاز شد که بر مبنای آن تا ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوایان پرداخت می‌شود.

علیرضا شاهدی عصر امروز در حاشیه جلسه توجیهی اجرای مرحله سوم آرد و نان در سالن اجتماعات فرمانداری هشترود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله اول طرح هوشمندسازی مدیریت یارانه آرد و نان با نصب و واگذاری کارتخوان هوشمند به نانوایی ‌ها انجام و در مرحله دوم استخراج تراکنش نان از طریق کارتخوان صورت گرفت که دولت طبق فروش روزانه نان ۱۵ درصد کارمزد به نانوایان پرداخت می‌کرد.

وی اظهار کرد: در مرحله سوم اجرای این طرح که شناورشدن سهمیه آرد و نان است ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوایی ‌ها پرداخت می شود.

شاهدی بیان کرد: در مرحله سوم و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه براساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوایان محاسبه می‌شود که در صورت فروش کمتر نان، سهمیه آرد نیز کم خواهد شد.

وی  افزود: در مرحله سوم، نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند و برای کسانی که کارت بانکی در اختیار ندارند یک کارت خرید نان به نانوایان داده می‌شود که از طریق آن فروش نان انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: بازرسی و نظارت بر این طرح از طریق سیستم هوشمند مدیریت آرد و نان و بازرسی حضوری و گزارش مردمی انجام خواهد شد و مردم در صورت مشاهد تخلفات نانوایان به سامانه ۱۲۴ و یا به واحد بازرسی مدیریت‌های جهادکشاورزی یا تعزیرات و یا اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف مراجعه کنند.

وی افزود: در این مرحله ۴۶ درصد نانوایان استان افزایش سهمیه و ۲۸ درصد بدون تغییر و ۲۶ درصد کاهش سهمیه شده اند که این تغییرات در هر دهه توسط سامانه نانینو به طور هوشمند نسبت به فعالیت نانوایان در دستگاه پوز مربوطه استخراج و سهمیه تخصیص خواهد یافت.

شاهدی گفت: سهمیه تخصیصی به نانوایی های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی کنند، قطع می شود.

About Author