ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی فرسوده است

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مشکلی که در حوزه اتوبوس ها داریم باید اعتراف کنیم که ناوگان ها کهنه و فرسوده است، در بین ناوگان ها دستگاهی داریم که ۴۰ سال دارد، در حالی که سن ناوگان مسافری ۱۵ سال است.

صبح امروز یکشنبه ۲۸ آبان صد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز برگزار شد.
“اروجعلی علیزاده” با ارائه گزارشی در این جلسه گفت: در مجموع دو وظیفه نگهداری، حراست از جاده های مواصلاتی استان و حمل و نقل در حوزه کالا، مسافری و ترانزیت داریم.
وی اظهار داشت: ۱۰ درصد آزاد راه های کشور در استان ما قرار دارند.
علیزاده توضیح داد: نزدیک به ۶۵۰ هزار تن آسفالت در محور های مواصلاتی استان ۴۵۰ هزار تن در محور های شریانی و ۲۰۰ هزار تن در راه های روستایی آسفالت ریزی شده است.
وی در رابطه با ایمنی جاده ها گفت: ۶۵ نقطه پرحادثه خیر داشتیم که تنها ۱۳ مورد از آن ها رفع نشده و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده تمام نقاط حادثه خیز را مرتفع کنیم.
وی خبر داد: در حوزه حمل و نقل ۵۰۰ شرکت و ۵۲ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری داریم.
علیزاده ادامه داد: مشکلی که در حوزه اتوبوس ها داریم باید اعتراف کنیم که ناوگان ها کهنه و فرسوده است، در بین ناوگان ها دستگاهی داریم که ۴۰ سال دارد، در حالی که سن ناوگان مسافری ۱۵ سال است.
علیزاده با ارائه توضیح از وضعیت تعریض اتوبان کسایی گفت: اتوبان شهید کسایی تبریز یک آزاد راه به طول ۱۸ کیلومتر با رمپ و لوپ ها در جنوب شهر تبریز است که جنوب شرقی تبریز را به جنوب غربی متصل می کند.
وی اضافه کرد: اواخر اردیبهشت ماه بود که این پروژه استارت خورد و مدت زمان پروژه ۱۸ ماهه بود.
انتهای پیام/

About Author