نباید انتظار مردم اردبیل در بهره‌مندی از راه آهن به تأخیر بیفتد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی علی نیکزاد در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به صورت ماهانه در بازدید و پیگیری از طریق معاونت وزیر راه و شهرسازی روند اجرای راه آهن اردبیل – میانه را رصد می‌کنیم تا این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
به گزارش ساقی آذربایجانویوی سه پروژه اولویت‌دار استان را برای تکمیل و راه‌اندازی یادآور شد و تصریح کرد: راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد از جمله دغدغه‌های جدی ماست که ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید فعالیت خود به این پروژه و تکمیل آن اهتمامی جدی داشته باشد تا عملیات ریل‌گذاری و زیرساختی در این حوزه به سرانجام برسد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: قرار بود تا آخر سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری و بیش از ۹۰ درصد عملیات زیربنایی انجام شود که با تأخیر شش ماهه هنوز این وعده وزارت راه و شهرسازی تحقق پیدا نکرده است.
نیکزاد افزود: مردم استان انتظار دارند تا پایان امسال سوت قطار را بشنوند و در کنار آن با اتمام مطالعات و تکمیل کارهای مهندسی انجام شده، راه آهن اردبیل – پارس‌آباد شروع شده و به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه باشد.
وی دومین پروژه اولویت‌دار استان را تکمیل محور اردبیل – سرچم در قطعات مختلف اعلام کرد و ادامه داد: از ۱۷۸ کیلومتر این مسیر ۹۰ کیلومتر در مرحله احداث چهار خطه است که از طریق پیمانکاران و مجریان فنی این پروژه شکل اجرایی به خود گرفته است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی علی نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است با افزایش ماشین‌آلات و همچنین پرداخت منابع مورد نیاز برای پیمانکاران روند اجرایی تعریض محور اردبیل – سرچم و بزرگراه شدن این مسیر در اولویت قرار گیرد که بر همین اساس با دعوت از مدیرعامل بانک صادرات ایران امروز تفاهمنامه‌ای را با هدف تأمین اعتبار مورد نیاز محور اردبیل – سرچم امضا کردیم تا بانک صادرات چهار هزار میلیارد ریال منابع را برای این پروژه تأمین کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه تضمین بازپرداخت این منابع پرداخت شده را انجام می‌دهد و قرار است در مدت دو سال این کار به سرانجام برسد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: محور سوم پروژه‌های اولویت‌دار استان مربوط به بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل است که با نصب چراغ روشنایی و دستگاه کمک ناوبری به شکل مدرن از لغو پروازها و تأخیر آن در شش ماهه دوم سال جلوگیری خواهد شد.

About Author