نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به ۲ سال حبس محکوم شد

به گزارش ساقی آذربایجان،با رأی شعبه ۶۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، گرداننده اصلی یک کانال تلگرامی کذاب و موهن، با تعداد زیادی شاکی شناخته شد.

شعبه ۶۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رأی قطعی پرونده کانال موسوم به «حساب‌کشی» را صادر کرد و طبق آن، اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به همراه یک نفر دیگر، گرداننده اصلی این کانال تشخیص داده شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس به اتهام مشارکت در نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تعزیری و از بابت توهین به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

از این حکم، اجرای ۱۵ ماه از محکومیت حبس اردشیر مطهری و اجرای ۱۲ ماه از حبس مهدی خالقی، دیگر گرداننده این کانال تلگرامی برای مدت سه سال معلق شده است.

در دادنامه صادره در پرونده کانال حساب‌کشی آمده است: «.. محرز گردیده، گرداننده اصلی کانال حساب‌کشی و ادمین آن، آقای اردشیر مطهری می‌باشد؛ فلذا با رد تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواهان مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون فوق، چون آقایان اردشیر مطهری و مهدی خالقی فاقد سابقه محکومیت مؤثر کیفری هستند، با رعایت بند ث ماده ۳۸ و مواد ۴۰، ۴۶، ۵۰، ۵۱، ۵۲، ۵۳ و ۵۴ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ قرار تعلیق باقیمانده مدت حبس مندرج در دادنامه تجدیدنظر خواسته را به مدت سه سال صادر و اعلام می‌نماید چنانچه تا پایان مدت تعلیق، مرتکب جرم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت نشوند، محکومیت تعلیقی آنان لغو و بی‌اثر خواهد گردید. دادنامه، تجدیدنظر خواسته را با تعلیق اعمال شده تایید می‌نماید. این رأی طبق ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قطعی است».

About Author