هزینه ای ناچیز، برای رساندن پساب به درياچه ارومیه لازم است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: هزینه ناچیزی نیاز است تا خط تکمیل و پساب شهر تبریز را در نزدیکی دریاچه ارومیه آزاد کند.
به گزارش ساقی آذربایجان یوسف غفار زاده در گفتگویی تلفنی با اشاره به پروژه انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه، گفت: لوله گذاری ده کیلومتر بعد از تصفیه خانه توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده و علاوه بر بر آن ۱۰ کیلومتر نیز شرکت آب منطقه ای استان لوله گذاری کرده است، لوله های ۲ هزار با قطر ۲ متر تقریبا ۹۵ درصد پیشرفت دارد. وی ادامه داد: هزینه ناچیزی نیاز است تا خط تکمیل و پساب شهر تبریز را در نزدیکی دریاچه ارومیه آزاد کند.
غفارزاده خاطر نشان کرد: نام این پروژه انتقال پساب به درياچه است، برای اتمام این پروژه ۵۰ میلیارد هزینه لازم است تا این خط تکمیل شده و آب پساب به راحتی وارد درياچه شود.
وی در پایان گفت: تا این لحظه هیچ گونه مبلغی در سال ۱۴۰۰ برای این پروژه پرداخت نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین تشکیل مجدد جلسات ستاد احیا و کمیته مستقل مدیریت بحران دریاچه ارومیه را ضروری برشمرد و گفت: اگر همدلی، وفاق و همکاری نباشد، همه امور حالت رفع تکلیف خواهد داشت و به نتایج مورد انتظار نخواهیم رسید.
فرشکاران در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیگیری جدی پروژه انتقال آب ارس به تبریز را نیز بسیار حیاتی دانست و افزود: پروژه‌های آبی سنگین و زیربنایی بوده و بخش جدایی ناپذیر مناطق متبوع محسوب می‌شوند.

 

About Author