هوشمندسازی روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی شاید با مشکلاتی همراه باشد ولی در دراز مدت به نفع تشکیلات و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، حجت الاسلام حسین کثیرلو جلسه با اشاره به شروع طرح عادلانه کردن یارانه‌ها و شروع آزادسازی قیمت برخی کالاهای اساسی اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت کمک به دولت برای حل مشکلات مبتلا به جامعه پس شروع جراحی بزرگ اقتصادی، مقامات قضائی سراسر استان نیز همگام با سایر ارکان نظام باید در جهت اغناسازی افکار عمومی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا این طرح راهبردی و مهم که مورد تأیید اقتصاددانان نیز است، به نحو احسن اجرا شود.
وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق برنامه عملیاتی تدوین شده سال ۱۴۰۱ تشکیلات قضائی استان گفت: تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی شاید در کوتاه مدت مشکلاتی در باب اطاله دادرسی – به جهت ناآشنا بودن به فضای مربوطه – داشته باشد ولی در دراز مدت و با ممارست به نفع تشکیلات و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های مستمر و نظارت‌های دقیق بر دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی با تاکید بر دستورالعمل اجرایی این دفاتر، موجب ورود دادخواست‌هایی صحیح و قانونی به محاکم و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی‌ها و چشاندن طعم شیرین اجرای عدالت در جامعه خواهد شد.
در ادامه این نشست تمامی اعضای شورای معاونین استان و مسئولین حوزه‌های قضائی تابعه به بحث و تبادل نظر در موضوعات مطروحه پرداختند.

About Author