هیچ استثنایی برای تخریب تصرفات بستر رودخانه کرج وجود ندارد

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: تمام مالکان بخش خصوصی بدانند در بحث آزادسازی حریم و بستر قاطعانه برخورد می‌کنیم و در صورت مقاومت دستگاه قضا برای تخریب ورود می‌کند و اموالشان ضایع خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، حسن مددی در حاشیه تخریب یک ویلای شخصی واقع در حاشیه رودخانه کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج که مربوط به بناها و ساختمان‌های مرتبط به دستگاه‌های حاکمیتی اعم از نهادهای اجرایی و عمومی است، کار تقریبا به پایان رسیده و به جز دو نهاد نظامی، سایر بناها تخریب شده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرج ادامه داد: دو نهاد نظامی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که در اولین فرصت اقدام مقتضی در این خصوص را انجام دهند.
وی افزود: در خصوص بناهای بخش خصوصی هم باید گفت محدوده پایین رودخانه که از پایین منطقه حصار آغاز می‌شود، برخی مالکان به صورت داوطلبانه نسبت به تخریب و آزاد سازی بستر و حریم و بستر رودخانه اقدام کرده‌اند.
وی توضیح داد: به مالکان دیگر بخش خصوصی هم اخطارهای لازم داده شده تا هر چه سریعتر اقدام لازم را انجام دهند.
این مسئول اضافه کرد: ساختمانی که امروز تخریب شد چند تخلف همزمان داشته و علی رغم تذکرات و مهلتی که به مالک داده شد، اقدامی برای آزادسازی بستر صورت نگرفت و در نهایت دستگاه قضایی قاطعانه ورود کرد.
مددی اظهار کرد: تمام مالکان بخش خصوصی بدانند در بحث آزادسازی حریم و بستر قاطعانه برخورد می‌کنیم و در صورت مقاومت دستگاه قضا برای تخریب ورود می‌کند و اموالشان ضایع خواهد شد.
این مسئول گفت: در مجموع در مسیر رودخانه کرج باید آزادسازی ۶۷۵ ساختمان با مالکیت حقیقی و حقوقی انجام شود.
این مسئول اظهار کرد: در کل ۱۹ دستگاه حاکمیتی در مسیر رودخانه دارای بناهایی بودند که آزادسازی ساختمان‌های ۱۸ مورد از آنها انجام شده است.
دادستان کرج تاکید کرد: امیدواریم تا سه ماهه اول سال بعد شاهد اجرای کامل این طرح باشیم تا مردم بتوانند از برکات آن استفاده کنند.
مددی گفت: بعد از این که همه ساختمان‌های مد نظر در طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج انجام و نخاله‌ها هم جمع آوری شد، دیگر اجازه تصرف نخواهیم داد و اگر این اتفاق بیفتد، برخوردها شدیدتر خواهد بود.
دادستان کرج ابراز کرد: بعد از تخریب این ساختمان‌ها در برخی مسیرها دسترسی برای استفاده عموم مردم ایجاد می‌شود به عنوان مثال بخشی از حریم رودخانه که طی چند هفته گذشته آزادسازی و در اختیار شهرداری قرار گرفته، بنا است به پارک رود تبدیل شود.
مددی ادامه داد: یک هتل هم در مسیر آزادسازی قرار دارد و چون میراث فرهنگی اعلام کرده که این بنا ارزش میراثی دارد، در حال بررسی وضعیت آن هستیم.

About Author