تولید کنندگان و صنعتگران تبریز در جبهه اقتصادی خوش درخشیدند

استاندار آذربایجان شرقی گفت : کشور ما ۱۲ سال است که در جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته است که هدف این جنگ فلج کردن اقتصاد این کشور بود،اما تولید کنندگان و صنعتگران استان در جبهه اقتصادی خوش درخشیدند.
به گزارش ساقی آذربایجان آقای عابدین خرم گفت : ایستادگی مدیران صنایع و صنعتگران در کشور به ویژه استان باعث شد دشمنان به به هدفشان نرسیدند بلکه این جنگ و ایستاندگی جریان تولید و صنعت را در حال رشد و خودکفایی قرار گرفت و ما یاد گرفتیم بر توان داخلی تکیه کنیم
در دولت سیزدهم اختیارات کامل به مسولا ن استانی داده شده است و امکان تصمیم گیری در استان‌ها به قدری دقیق است که نیاز به انتقال به مرکز نداردو همینجا در استان میتوانیم مشکلات زیادی را حل و فصل کنیم.
مطلوب نبودن بحث سرمایه در استان نبودن ماشین آلات به روز برای افزایش راندمان همراهی نکردن حداکثری مسولان برخی مسولان با تولید کنندگان از جمله مشکلاتی است که در حوزه تولید وجود دارد. سیاست ما حمایت از تولید کننده است و انتظار مطالبه ازمدیران این حوزه را هم داریم تا در در جریان کامل مشکلات قرار بگیریم.حذف مقررات غیر ضروری و مزاحم آسان سازی دریافت مجوز‌های اشتغال و تولید ایجاد پنجره واحد برای اخذ مجوز را از جمله مواردی اعلام کرد که در دستور کار دولت برای رفع موانع تولید دارد.
اگر بخواهیم فضای کسب و کار بهبود یابد باید قوانین به ثبات رسد امنیت سرمایه گذار تضمین شود و اگر بخواهیم زنجیره تولید در کشور تکمیل شود باید شرکت‌های دانش بنیان وارد حوزه تولید شود شود.
مقابله با فساد که، چون موریانه است هم در دستور کار است تا باعث احساس بی عدالتی و تبعیض و نا امیدی در جامعه نشوداقای محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار هم در این نشست تولید کنندگان را افسران جنگ اقتصادی در کشور اعلام کرد و گفت: این تولید کنندگان علاوه بررساندن کشور به خودکفایی در تولید برخی محصولات نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال دارند
توجه به نیروی کار کارخانجات در بحث حقوق و مزایا را در آستانه عید برای کارگران از تولیدکنندگان خواستار شد. در این نشست تولید کنندگان در صحبت‌هایی مشکلات بانکی تهیه مواد اولیه مالیات‌ها نیروی کار حامل‌های حمل و نقل بروکراسی اداری تامین گاز و برق هزینه‌های بالا مسائل نظارتی برخی مسائل بازدارنده کارخانه‌های بزرگ که سرمایه‌های استان هستند را مطرح کردند.

About Author