ورزش در کدام شهرهای ایران محدود است؟

بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور، وضعیت محدودیت و تعطیلی فعالیت رشته‌های ورزشی به گونه‌ای است که محدودیت‌ها در ۹ شهر اعمال می‌شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید- ۱۹ در شهرهای کشور، مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز)، مشاغل گروه دو (مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی)، مشاغل گروه سه (مجاز به فعالیت در شهرهای زرد) و مشاغل گروه چهار (مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی) هستند.
بر اساس جدیدترین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک شهر در وضعیت قرمز، هشت شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۵ شهر در وضعیت آبی نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است و شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، هیچ تغییری در معیارهای رنگ‌بندی کرونا ایجاد نشده و رنگ‌بندی کماکان صرفا بر اساس روند بستری انجام می‌شود.
طبق بازنگری و ویرایش طرح جامع هوشمند محدودیت، فهرست تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی گروه اول شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، دوچرخه‌سواری است.
با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها به تبعیت از وضعیت کرونا، فعالیت در بخش استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه سواری در تمامی شهرهای کشور حتی شهرهای با وضعیت قرمز کرونا منعی ندارد.
باید خاطرنشان کرد که بر اساس آخرین اعلام ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ایسنا، مصوبه مربوط به مجاز بودن فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌ها در سطح لیگ‌برتر در رشته‌های مختلف در تمامی شهرستان‌های کشور، کماکان به قوت خود باقی است.

About Author